Križanec zdrave krvi

Novi Peugeot 3008 je zelo varen avtomobil, tudi zaradi posebnega blažilnika udarcev v prednjem delu karoserije, je aerodinamičen in razmeroma lahek. K nam prihaja v prvi polovici letošnjega junija.

Objavljeno
29. april 2009 19.36
Andrej Krbavčič
Andrej Krbavčič
Križanci med SUV in enoprostorci so v modi. Peugeot se je pridružil ponudnikom z novim 3008, ki s svojo bogato pojavo in udobjem odlično izpolnjuje na videz nasprotujoče si želje kupcev posodobnosti, dvigu ugleda in poosebljenem videzu. Napovedali so tudi inovativen štirikolesno gnan hibrid.

Predvsem mlajši ljudje si želijo takšna vozila, ki so dokaj opazna, v katerih je voznikov položaj visok za boljši pregled nad prometom, ki so prostorna brez škatlaste oblike. Povrh vsega morajo brezpogojno biti dinamična celo v statičnem položaju. Zdi se, da novi peugeot precej dobro izpolnjuje zahteve. Če opustimo dostikrat za lase privlečene opise karoserijskih potez in njihovih čudežnih sugestivnih moči, je 3008 preprosto privlačen, trden in eleganten, brez senčice okornosti nekaterih tekmecev. Znotraj deluje za razred večje kot zunaj, razkošno, prilagodljivo in udobno - bolj seveda ob bogatejših opremah. Voznik se ob vsej prostornosti počuti prijetno obdanega, skoraj ujčkanega ob bogati, v letalskem slogu oblikovani armaturni plošči, ki brezšivno prehaja v osrednjo konzolo. To ga nekam po britansko vzvišeno ločuje od navadnih potnikov. Brez skrbi, noben potnik ni zapostavljen, vsi so deležni prostornosti, svetlobe (steklena streha je že skoraj Peugeotov razpoznavni znak) in drobnih razvajanj.

Posebno dobro se godi prtljagi: silno preprosto je rokovanje z višinsko nastavljivim pokrovom - polico poglobljenega dela odličnega prtljažnika, ki postane ob popolnoma zloženih zadnjih sedežih vreden pravega, velikega karavana. Za doplačilo dobite še prilagodljiv sedež prednjega sopotnika in potem je dovolj prostora za resnično dolge in nerodne kose prtljage.

Toda bistvena je izvrstna usklajenost udobnega vzmetenja in voznih lastnosti, ki so jo dosegli kljub razmeroma visokemu težišču takšnih avtomobilov. Užitek v vožnji je velik, seveda če najdete cest brez prometa in policije ... Karoserija je trdna, položaj voznika pa zaradi volanskega droga s tremi sklep zelo podoben limuzinskemu. Pri najmočnejših motorjih je zadnja prema opremljena z dinamičnim stabilizatorjem: nekakšen tretji blažilnik je povezan z blažilnikoma tako, da pri prečnem nagibanju avtomobila poveča blaženje na obremenjeni strani, ob udarcih iz smeri vožnje pa se v blaženje posameznega kolesa ne vmešava.

Zanimivo so rešili dilemo okrog štirikolesnega pogona, ki je nemodno požrešen in drag. Pri peugeotu 3008 se domislici reče grip control in zanjo doplačate hkrati z bolj terenskimi ali zimskimi pnevmatikami: z vrtljivim izbirnikom določite sistemu, na kakšne značilnosti cestišča naj reagira, potem pa elektronika dopolnjenega ABS poskrbi za ustrezno razdelitev moči in vrtljajev med kolesi. To seveda še ni štirikolesni pogon, a je menda precej dobro in nepožrešno

Za zdaj so na razpolago štirje motorji: atmosferski bencinec, turbobencinec ter manjši in večji turbodizel - ta pride poleti, jeseni pa še s 163 KM. Manjši dizel je lahko opremljen z robotiziranim menjalnikom, večji bo imel lahko samodejnega. Štirikolesni pogon bo na voljo od leta 2011, ko bo v dizelskem hibridu motor gnal prednji, električni motor pa zadnji kolesi. Tak štirikolesno gnani 3008 bo popil občutno manj, in ne več goriva.

Celoten članek preberite v četrtkovi izdaji Dela.