IQ, radikalna mikro toyota

Nova toyota IQ je poseben mini avtomobil, po svoje je bolj prestižen kot katerakoli od večjih toyot. Radikalna je ali bo tudi njegova cena. Fotogalerija

Objavljeno
21. november 2008 18.07
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Toyota je podjetje, katerega avtomobili slovijo po marsičem, po razburljivosti gotovo ne. Celo povsem novi modeli so pogosto zanesljivo predvidljivi. Za toyoto IQ je prvič po dolgem času mogoče zapisati nasprotno. Je poseben mini avtomobil, po svoje je bolj prestižen kot katerakoli od večjih toyot. Radikalna je ali bo tudi njegova cena.

 

Toyota IQ je morda prvi resen odgovor na avtomobil tipa smart fortwo, pa čeprav bi lahko o tem, ali ta res potrebuje konkurenco, razpravljali naprej in nazaj. Japonci so svoj mini avto zasnovali drugače, na prvi in še bolj drugi pogled dobi opazovalec občutek, da ni pomanjšan skupek obstoječih delov iz Toyotinega modelskega arzenala, ampak res nekaj novega. Seveda vse ni 100-odstotno unikatno, veliko pa.

 

IQ je dolg za odtenek manj kot tri metre, snovalci zatrjujejo, da je najmanjši štirisedežnik na svetu, v resnici to velja za tri odrasle potnike in otroka. Za izjemen izkoristek notranjosti so Toyotini ljudje morali stuhtati nekaj trikov. Tako je posoda za gorivo iz plastike povsem tanka (debela kakšnih pet centimetrov) in vgrajena pod nogami zadnjih potnikov; sistem volanskega mehanizma je dvignjen više; diferencial je nameščen na sprednji strani motorja; sprednja sedeža sta v srednjem delu naslonjala zelo stanjšana, naprava za gretje zraka v klimatski napravi pa je močno pomanjšana, zaradi česar je armaturna plošča asimetrična in sopotnik sedi bolj naprej kot voznik. Zaradi te postavitve se za njim dokaj udobno pelje še en odrasli, če le ni zelo visok. Drugi potnik zadaj je lahko kvečjemu otrok. Takšna dva se torej vozita dokaj sprejemljivo, le pregleda ven nimata dobrega, še posebno na stran ne. Takoj za njima je prtljažna šipa, če smo natančni, je vmes nekaj centimetrov široka reža za varnostni trikotnik ali kakšno mapo. Naslonjali zadnjih sedežev se lahko tudi podreta in takrat IQ prvič dobi prtljažnik v dejanskem pomenu te besede: meri 242 litrov.

 

Toyota IQ znotraj ne deluje kot velika večina mini avtomobilov. Vtis je precej boljši, kar velja za materiale in predvsem za udobna sprednja sedeža ter v usnje oblečen, ravno prav odebeljen volanski obroč. Precej je reliefne plastike, notranjost kot celota deluje kakovostno, le sredinski del armaturne plošče, zlasti v izvedbi z navigacijo, se zdi prezajeten. IQ lahko žene bodisi 1,4-litrski dizel (moč 66 kW) bodisi litrski bencinec (moč 50 kW), ki je morda bolj zanimiv, v mestu se mu lepo poda brezstopenjski samodejni menjalnik (multidrive), ki je glede na tistega v smartu skoraj poezija. Lahko imate tudi ročni menjalnik s petimi prestavami, ki naj bi bil od vseh sposoben najnižje porabe in emisije CO2 le 99 g/km. S tem pač IQ ne prinaša revolucije, glede na razglašano okoljsko zavednost proizvajalca bi pričakovali še kaj več. Pri motorjih je IQ še najmanj nov, morda bo to prihodnje leto 1,33-litrski bencinec v povezavi s sistemom ugasni-spelji. Okretnost IQ je izjemna, saj znaša obračalni krog manj kot osem metrov. Pri nekaj hitrejši vožnji je avto zelo stabilen, skoraj se ne nagiblje. Zgovoren je podatek, da je 76 cm krajši yarisa, po širini (-1,5 cm) in višini (-3 cm) pa za njim komaj kaj zaostaja. Znotraj tudi ni hrupen. Še najbolj zmoti precejšnje poskakovanje čez kratke luknje ali tirnice tramvaja, ki jih je bilo na predstavitvi v italijanskem Milanu vse polno.

 

Ampak Milano in Rim naj bi bila vseeno najbolj pomembni prodajni središči za IQ, Italija pa med evropskim državami najmočnejši trg. Novo mikro toyoto bodo izdelovali na Japonskem, v dokaj majhnem obsegu 100 tisoč na leto, 20 tisoč jih bo ostalo doma, drugo pripeljejo v Evropo. IQ je radikalen tudi v ceni, saj bo v Sloveniji, kjer ga začnejo prodajati marca 2009, stal najmanj 13 tisoč evrov. Ni malo za trimetrski avto, za katerega sicer trdijo, da bo na preizkusnem trku Euro NCAP tudi po napovedanih ostrejših pravilih dobil maksimalnih pet zvezdic, in je vselej opremljen s stabilnostnim sistemom ESP in devetimi zračnimi blazinami. Prestižni mikro avto se ne sliši kot izdelek za te črne gospodarske čase, toda pri Toyoti trdijo, da se v krizah, ko se zmanjšuje vse, manj krči prodaja premijskih kot množičnih avtomobilov. Radikalno razmišljanje.

 

Iz sobotnega tiskanega Dela