Je bil vaš let morda celo odpovedan?

Če letalo obstane na tleh ali ima zamudo po krivdi prevoznika, so potniki upravičeni do odškodnine od 250 do 600 evrov, a to velja le za letalske prevoznike znotraj Unije.

Objavljeno
04. marec 2009 09.09
 Mitja Felc
Mitja Felc
V letalskih prevozih niso zamude ali odpovedi nič nenavadnega. Največkrat gre za višjo silo, na katero prevoznik nima vpliva. Ob močno zgoščenem prometu nad oblaki pa postaja ozko grlo tako natrpanost zračnega prostora kot letališč. Tu pa lahko hitro »prileti« zamuda, kar je problem zlasti pri povezovalnih letih (connecting flight). Potnik zato zamudi odhod naslednjega letala ali pa zaradi netočnosti enega letala nastane zamuda v celotni »verigi«. Evropska zakonodaja je zato poskrbela vsaj za osnovno zaščito potnikov. Če letalo obstane na tleh ali ima zamudo po krivdi prevoznika, so potniki upravičeni do odškodnine od 250 do 600 evrov, a to velja le za letalske prevoznike znotraj Unije. Uredba EU namreč zagotavlja minimalne pravice potnikov, kadar jim je proti njihovi volji preprečeno vkrcanje na letalo, kadar je let odpovedan ali ima zamudo. Tedaj so upravičeni do odškodnine 250 evrov - če gre za lete do 1500 km in je zamuda daljša od dveh ur. Do 400 evrov dobijo, če so v zraku med 1500 in 3500 km ter čakajo več kot tri ure. Za štiri ure dodatnega čakanja in za vse preostale daljše lete jim pripada 600 evrov odškodnine.

Če ne gre vse po načrtu, imajo potniki tudi pravico do oskrbe. Na stroške letalskega prevoznika se lahko okrepčajo s hrano in pijačo, pripada pa jim tudi hotelska nastanitev, če se zamuda zavleče čez noč ali je nujen daljši postanek, kot so načrtovali.

V uredbi EU pa je tudi jasno opredeljeno, da prevozniku ni treba plačati odškodnine, če dokaže, da so bile za odpoved leta krive izredne razmere, ki se jim ni bilo mogoče izogniti, čeprav so bili sprejeti vsi ustrezni ukrepi.

A za zdaj potnikom, ki jim letalska družba ne prizna predpisane odškodnine, kljub uredbi ne preostane drugega, kot da pravico poiščejo na sodišču.

Evropski letalski prevozniki se čedalje bolj zavedajo problemov, ki jih prinaša prezasedenost letališč in zračnega prostora, zato se zavzemajo za uvedbo enotnega evropskega neba, s čimer bi lahko celovito uredili letalski promet na in nad staro celino.

Skrajšati želijo tudi čas, ki ga potniki porabijo za prestopanje na letališčih. Na manj kot 15 minut naj bi čakali za prestop na celinskih letih in manj kot 30 minut pri prestopanju na medcelinskih.