Gneča je občutna, toda skoraj povsem germanska. V premijskem srednjem razredu, tistem, v katerem še največ šteje nebahava odličnost, si vsaj na evropskem trgu najlepše kose režejo mercedes C, audi A4 in BMW serije 3. Ne nujno v tem zaporedju, vendar na nekakšni složni fronti, ki vsem drugim morebitnim izzivalcem ne daje veliko možnosti. In v tej družbi in to jesen poskuša svoj položaj še malo okrepiti prenovljeni BMW serije 3.
Serija 3 je pri münchenski avtomobilski hiši lepo zapisana: je najbolje prodajani beemve (na svetu je od leta 1975), za povrhu avto, ki je v tem premijskem razredu najbolj razširjen. Za zadnjo, torej peto generacijo velja, da je med karoserijskimi izvedenkami najbolj priljubljena limuzina (pri nas se je zanjo odločilo približno 40 odstotkov kupcev, sledi kupe in šele potem touring oziroma karavan, medtem ko kupe/kabriolet nima širokega kroga kupcev); tokratna prenova je namenjena le limuzini in touringu, kupe in kupe/kabriolet sta za kakšno pomado še preveč sveža. Seznam karoserijskih sprememb je obsežen, a jih je treba za beemvejevsko nevešče oko zelo natančno določiti oziroma našteti: drugačne prednje luči in znameniti ledvički, sveteče diode v smernikih tako spredaj kot zadaj; zadnji del je prav tako dobil drugačne luči (v obliki črke L), malenkost je spremenjen odbijač, s podobno natančnostjo ali prefinjenostjo so se lotili obeh stranskih ogledal ipd. Med omembe vredne spremembe šteje nedvomno širši zadnji kolotek, ki je pridobil 24 milimetrov. No, priznani športnosti, kombinirani z eleganco tako limuzine kot touringa, ti minimalistični posegi seveda ne morejo škodovati.
V podobnem slogu so osvežili notranjost in med drugim uporabili še boljše materiale. Visoka šola ergonomije je pri seriji 3 znana, tako kot preverjeno dejstvo, da udobje sedenja na zadnjih sedežih ni na premijski ravni. Z razsežnostjo prtljažnika, seveda lepo obdelanega, se limuzina in celo touring ne moreta posebno pohvaliti niti po tej prenovi (od 460 do 1385 litrov, pri čemer velja zadnji podatek za touring). Je pa trojka dobila dopolnjeni iDrive, torej sistem oziroma vmesnik, s katerim upravljaš klimatsko napravo, navigacijo, delovanje hi-fi sistema ipd. Nov oziroma večji (8,8-palčni) je tudi barvni zaslon sredi armaturne plošče, bavarska avtomobilska hiša pa trdi, da je prva, ki omogoča v prenovljeni trojki dostop do svetovnega spleta. Da ne bo pomote - s posebno, doplačljivo opremo.
V zasnovi seveda ni sprememb, kajti serija 3 je ohranila pogon na zadnji kolesni par, pod novo oznako xDrive (prej le x) pa se skriva pogon na vsa štiri kolesa. Ta je odslej na voljo pri petih motornih izvedenkah, tudi pri 320d, kar pomeni, da je to prva različica s štirivaljnim agregatom in pogonom 4x4. Motorna ponudba je izjemno pestra, in sicer je na voljo pet dizelskih in pet bencinskih agregatov. Sprememb ni, obstaja izjema, in sicer dizelski šestvaljnik z znano oznako 330d. Njegova gibna prostornina je enaka kot doslej (2993 kubičnih centimetrov), ima pa neposredni vbrizg goriva po skupnem vodu, ki ob pomoči piezo injektorjev doseže 1800 barov, turbinski polnilnik ter končnih, razmeroma tihih in varčnih 180 kW (245 KM) pri okroglih 4000 vrtljajih v minuti (plus 14 KM v primerjavi s prejšnjim agregatom), medtem ko je navor zrasel za 20 Nm in dosega vrednost 520 Nm v območju od 1750 do 3000 vrtljajev. Motor potrjuje, da je serija 3 športne narave tudi z dizelskim pogonom, kajti končna hitrost je tako pri limuzini kot touringu omejena na 250 km/h, do 100 km/h pa pospešita v 6,1 oziroma 6,2 sekunde (velja za različici z ročnim menjalnikom). Ampak ker so časi takšni, da ni vse v KM in Nm, ampak veliko štejejo poraba in izpusti škodljivih plinov (predvsem CO2), se 330d vsekakor lahko prikupi, kajti izpust CO2 ne presega 155 g/km, kombinirana poraba pa se pri nobeni karoserijski izvedbi ne povzpne čez šest litrov plinskega olja. Ta motor bi z nekaterimi dodatki oziroma spremembami že lahko ustrezal okoljskemu normativu EU6, ki je še precej daleč od uveljavitve.
Prenovljena, spremenjena, nališpana serija 3 se pripelje na slovenski trg natančno 20. septembra. Cene naj bi bile po trditvah BMW Slovenija za povprečnih 400 do 500 evrov višje. Najcenejša dizelska limuzina bo stala 31.050, bencinska pa 27.950 evrov; 330d limuzina bo na voljo za 42.550, touring bo še 2500 evrov dražji. Domneva o ustrezni množici kupcev je kljub temu povsem realna.
Iz sobotne priloge dela Na kolesih