Kampanja v znamenju YouTube

Hillary Clinton je udeležbo v predsedniški tekmi tako kakor vrsta njenih tekmecev napovedala na svoji spletni strani, v prihodnjih dneh pa bo tudi temeljito izkoristila spletne klepetalnice.

Objavljeno
23. januar 2007 07.00
Spletni video posnetek Hillary Clinton
Washington – Zdaj tudi uradna kandidatka za demokratsko predsednico ZDA Hillary Clinton je v nedeljo obiskala javno bolnišnico na Manhattnu in se zavzela za zdravstveno zavarovanje za vse ameriške otroke. To pa je bila po razglasitvi kandidature tudi edina klasična predvolilna podoba newyorške senatorke. Udeležbo v predsedniški tekmi je namreč tako kakor vrsta njenih tekmecev napovedala na svoji spletni strani, v prihodnjih dneh pa bo tudi temeljito izkoristila spletne klepetalnice. Kampanja za leto 2008 se je šele dobro začela, pa že spreminja ustaljeni način ameriške politike.

V nekaj urah po objavi kandidature je Hillary Clinton dobila 10.000 sporočil podpore. Ljudje so ji pošiljali po sto elektronskih sporočil na minuto. Že zadnja tekma za kongres je nakazala spremembo delovanja ameriške politike, svetovni splet daje neslutene možnosti za zbiranje sredstev tudi tistim, ki so se morali prej zaradi pomanjkanja denarja ali strankarske podpore predčasno posloviti. V Connecticutu je tako zmagal Joseph Lieberman, pa čeprav se ga je njegova demokratska stranka odrekla. In kakor je moral ugotoviti prej slavljeni virginijski senator George Allen, lahko nove tehnologije pokopljejo tudi največje upe. Politik, ki bi sicer morda odločilno posegel v prihodnjo predsedniško tekmo, se je moral posloviti zaradi neumne opazke o opici makako, s katero se je ponorčeval iz demokratskega aktivista indijskega rodu.

Pravi razcvet spletne kampanje pa se napoveduje šele zdaj. Z najresnejšima tekmecema Hillary Clinton na demokratski strani – illinoiškim senatorjem Barackom Obamom in nekdanjim podpredsedniškim kandidatom Johnom Edwardsom – na čelu je večina predsedniških kandidatov svoje načrte razgrnila kar na svojih spletnih straneh. Edwards je šel celo tako daleč, da je na vroči novi medij YouTube, ki so ga pri Googlu kupili za 1,6 milijarde dolarjev, uvrstil kar nekajminutni video o sebi.

Pošteno pa so zaskrbljeni pri republikancu iz Massachusettsa Mittu Romneyju. Po konservativnih spletnih straneh so namreč začeli krožiti posnetki njegovih govorov, v katerih se je zavzemal za pravico do abortusa in pravice istospolno usmerjenih. Zdaj ve, da bi s tem pogorel pri vplivnih krogih ameriških cerkva, zato je svoja stališča spremenil, toda novi mediji ne dovoljujejo več hitre pozabe.

Več si preberite v današnji tiskani izdaji Dela!