Katalizator bo v avtomobilih povsem odveč

Slovenski inovator Damjan Ružič je uspel razviti motor, ki bo imel dvakrat večji izkoristek kot sedanji bencinski obenem pa petkrat manj ogljikovega monoksida v izpuhu.

Objavljeno
21. januar 2007 07.00
Damjan Ružič
Celje – Celjskemu inovatorju Damjanu Ružiču – slovenska javnost ga je nekoliko bolje spoznala pred tremi leti, ko mu je uspelo zasnovati in patentirati tritaktni motor, ki ga zdaj razvija s pomočjo indijske družbe Inland technologies iz Bangalorja – je tokrat uspel nov dosežek v sklopu raziskav sodobnih motornih konceptov.

Z meritvami je potrdil prednost novega eksplozijskega cikla v primerjavi z Ottovim ali dieselskim ciklom. Na predelanem Tomosovem dvotaktnem motorju brez katalizatorja, prirejenem za fotodetonacijsko delovanje, je izmerjena količina ogljikovega monoksida v izpuhu dosegla vsega 0,07 odstotka oziroma petkrat manj od dovoljene mere za avtomobile s katalizatorjem. Ružič je pri tem uporabil navaden 95-oktanski bencin in 2,5 odstotka olja. Moč motorja se je ob enaki porabi goriva povečala od dva- do trikrat, dimljenja skoraj ni bilo.

»Dejansko mi je uspelo dokazati, da bi novi eksplozijski motorji, ki bodo lahko delovali dvo-, tri- ali štiritaktno, imeli vsaj dvakrat večji izkoristek v primerjavi s sedanjimi bencinskimi motorji. Delovali bodo tudi brez katalizatorja in bodo ekološko neoporečni ter veliko čistejši. Takšen motor bo potreboval nov gibalni mehanizem brez ojnice in bo dvakrat manjši od sedanjih

Razvoj novega motorja je celjski inovator začel lansko jesen, zaradi ekoloških in gospodarskih prednosti, ki bodo koristne za vso Slovenijo, je za svoj projekt pridobil tudi podporo predsednika države in strokovnjakov Instituta Jožefa Stefana. »Cilj projekta je razvoj motorjev s polovico manjšo porabo, ki bodo lahko uporabljali 70-oktanski bencin in 96-odstotni etanol, za 90 odstotkov želimo zmanjšati onesnaževanje okolja,« še dodaja Ružič.

Preberite v današnjem Nedelu