Kuga na Slovenskem

Kuga je ford, kot ga še ni bilo. Sodoben avtomobilski križanec ali športni terenec, ki združuje modno zasnovo in obliko z dinamičnimi voznimi značilnostmi.

Objavljeno
05. september 2008 21.30
Željko Purgar
Željko Purgar

Kuga je ford, kot ga še ni bilo. Sodoben avtomobilski križanec ali športni terenec, ki združuje modno zasnovo in obliko z dinamičnimi voznimi značilnostmi. Tako kot se je dogajalo pri drugih podobnih novostih je tudi po kugi že pred začetkom prodaje veliko povpraševanje. Najnovejši ford na slovenskem trgu je pločevinasti modni hit. Čeprav sprva le z enim motorjem in možnostjo izbire med zgolj sprednjim ter pogonom na vsa kolesa.

 

Ford kuga naj bi utelešal želje vse večjega kroga evropskih kupcev, ki si želijo neuniformiran, mladostno razgiban, s sodobnostjo prežet štirikolesnik. Modnost je podkrepljena z učinkovito tehniko, ki zagotavlja poleg užitka v vožnji še visoko raven varnosti in seveda kolikor se da spoštljiv odnos do okolja. Vozilo meri v dolžino 4443 mm, v širino 1842 mm in v višino 1710 mm in ima 2690 mm medosne razdalje. Osnovna prostornina prtljažnika znaša 360 litrov. Z zlaganjem zadnjih sedežev v ravno dno ga je mogoče postopoma povečevati do velikosti 1355 litrov. Včasih pa je lahko dovolj že 50 litrov več, če se odstrani prekrivalo dvojnega dna. Ta skriti del prtljažnika ima prekate, kar omogoča trdno zlaganje predmetov. Nekaj odlagalnega prostora je potnikom na voljo tudi pod zadnjimi sedeži. Uporabnost kuge povečajo tudi manjša vrata prtljažnika, s katerimi je mogoče odpreti zgornjega del zadka. To pride prav povsod, kjer je prostor ob vozilu omejen ali ko bi ob dvigu velikih prtljažnih vrat del prtljage lahko padel iz prtljažnika.

 

Da pri takšnih športnih terencih po svoje več šteje podoba kot vsebina, priča možnost izbire pogona zgolj na prednji kolesni par ali na oba. V prvem primeru je cena ugodnejša. S sorazmerno veliko oddaljenostjo od podlage je že kuga s prednjim pogonom kos makadamu in marsikateri drugi neasfaltni podlagi. Za povrhu so vse različice deležne prednosti natančnega in odzivnega podvozja, z veččlenkasto zadnjo premo ter dinamično utrjenimi vzmetmi in blažilniki. Toda štirikolesni pogon seveda ni dodan le zaradi lepšega. Osrednji del tehnike pogona na vsa kolesa je sklopka Haldex tretjega rodu, ki usklajuje delovanje in uporablja podatke tipal drugih sistemov, še posebno elektronskega programa stabilnosti, zavornega dodatka ABS in elektronske krmilne enote motorja. Zato že vnaprej predvidi zaporedje dogodkov in se pripravi na čim bolj učinkovito razporeditev pogona. Sklopka je v prednosti, ker je vsaj 10 odstotkov pogona vedno speljanega na zadnji kolesni par. K zadnjim kolesom pa lahko usmeri največ do 50 odstotkov pogona.

 

Slovenski kupci bodo za zdaj lahko izbrali le dvolitrski motor DTCi, ki zmore največjo moč 100 kW (136 KM) pri 4000 vrtljajih na minuto in največji navor 320 Nm pri 2000 vrtljajih na minuto. Z ročnim šeststopenjskim menjalnikom doseže Fordov športni terenec največjo hitrost 182 km/h (180 km/h s štirikolesnim pogonom) in pospeši od nič do 100 km/h v 10,6 s (10,7 s). V povprečju porabi za 100 km 6,3 oziroma 6,4 l plinskega olja in v ozračje izpusti 165 g CO2 na kilometer, različica s štirikolesnim pogonom 169 g/km. Konec leta bo ponudbo dopolnil 2,5-litrski bencinski motor s turbinskim polnilnikom z največjo močjo 147 kW (200 KM).

 

Med prednosti kuge se uvrščata tudi sorazmerno bogata serijska paketa opreme trend in titanium. Na izhodišče slovenske ponudbe je postavljena različica ford kuga 2.0 TDCi trend z dvokolesnim pogonom, za katero zahtevajo 25.500 evrov. Različica s štirikolesnim pogonom je dražja za 3000 evrov. Do konca leta načrtujejo, da bodo pri nas prodali 200 vozil, saj si Summit Motors prizadeva zagotoviti dovolj avtomobilov s sprejemljivim dobavnim rokom do 90 dni.