Lamborghini aventador

Avtomobilska znamka Lamborghini se je odločila, da je po skoraj desetih letih čas za zamenjavo njihovega velikega bika, lamborghinija murcielaga. Njegov naslednik aventador ima tako tudi simbolno poslanstvo nadaljevanja uspešne bikovsko-avtomobilske zgodbe.

Objavljeno
10. marec 2011 19.20
Posodobljeno
10. marec 2011 20.45
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih
Ne zgodi se pogosto, da znamka Lamborghini predstavi povsem nov avtomobil. Venomer nas sicer obmetavajo z najrazličnejšimi superizpeljankami nečesa že znanega, prave novosti pa so pri proizvajalcu, ki ima v bistva le dva modela, redke. Se pa zgodijo in letos je bil skoraj po desetih letih čas za zamenjavo njihovega velikega bika, lamborghinija murcielaga.

Murcielago je bil prvi avtomobil, ki ga je Lamborgini predstavil po prehodu pod lastništvo Audija/Volkswagna in je tovarnici iz kraja Santa Agata d' Bolognese prinesel dolgo želeno obdobje stabilnosti, normalnega delovanja. Murcielagov naslednik aventador ima tako tudi simbolno poslanstvo nadaljevanja uspešne bikovsko-avtomobilske zgodbe.

Aventador po besedah predsednika družbe Stefana Winkelmanma predstavlja preskok dveh generacij, kar je sicer več kot opazno pretiravanje, drži pa njegov opis, da je avtomobil ekstremen in brezkompromisen po videzu in vsebini. Novi zastavonoša lamborghinijev je dolg 478 cm in širok 226 cm, z zajetnimi koloteki, a po drugi strani skoraj ekstremno nizek, saj znaša višina komaj 113 cm. Aventador je navzven nezgrešljiv naslednik murcielaga, ki pa ga z zunanjimi potezami prekaša po napadalnosti, »jeznosti«.

Težko bi pri takšni stvaritvi govorili o eleganci; morda si drznemo zapisati, da je aventador med superšportnimi avtomobili eden bolj skladnih izdelkov. V ženevskem Palexpu je bil Lamborginijev razstavni prostor poleg Ferrarijevega, ki je prikazoval novega velikega ferrarija FF, tisti, na katerem se je (po pričakovanju) drenjalo največ občestva. Najbolj ob aventadorju v živo oranžni barvi, ki mu Italijani pravijo arancio argos; skupno je na voljo dvanajst pastelno kovinskih, biserno odsevnih ali matiranih zunanjih barv.

Seveda smo pričakovali, da se dvoje vrat odpira dvižno navzgor, kar je bilo prvič uporabljeno na legendarnem countachu pa potem na diablu in dosedanjem murecielagu. Vrati zapirata trdno celico iz ogljikovih vlaken, za katero so pripravili tudi poseben proizvodni sistem; po eni strani naj bi zagotavljala kar najvišjo možno stopnjo pasivne varnosti, po drugi pa je lahka, saj tehta le 147 kg. Najsposobnejši lamborghini ima pred zadnjo premo postavljen dvanajstvaljni bencinski motor s skupno prostornino 6,5 litra, kot med dvema vrstama po šestih valjev je 60 stopinj. Najvišja moč je glede na predhodnika povišana za desetino na 515 kW (700 KM) in se zgodi pri 8250 vrtljajih, zajeten navor pri 5500 vrtljajih doseže 690 Nm.

Vse to pomeni, da se je avtomobil z mesta do hitrosti 100 km/h sposoben izstreliti v 2,9 sekunde, najvišja je 350 km/h. Aventador ima stalni štirikolesni pogon; za prenos med zadnjimi in sprednjimi kolesi, ki so velikosti 19 in 20 palcev, skrbi haldexova sklopka. Novost je tudi novi robotizirani sedemstopenjski menjalnik ISR z več vzvodi za sklapljanje zobnikov, za katerega pravijo, da je zelo lahek in je v najbolj ostrem od različnih programov sposoben prestaviti v 50 milisekundah. Prav tako lahko je vzmetenje iz aluminija, ki povzema nekatere rešitve iz dirkalnikov F1. Zmanjševanje teže – avtomobil skupno tehta 1575 kg – je kljub povišanju moči prineslo za petino nižjo porabo, čeprav smo s povprečnih 17 litrov na 100/km in izpustom 398 g CO2/km še ozvezdja daleč od kakih eko zgodb. Ampak teh pri aventadorju v resnici nihče ne pričakuje.

Novi avtomobil, ki bo v Nemčiji stal dobrih 300.000 evrov, naj bi ob dejstvu, da se v zadnjem letu povpraševanje po luksuznih avtomobilih spet strmo povečuje, znova opazneje dvignil prodajo znamke Lamborghini. Ta je bila v začetku novega tisočletja dolgo v vzponu, leta 2008 so npr. po svetu našli rekordnih 2400 kupcev, potem pa se je krivulja obrnila navzdol. Z izbruhom krize je v letu 2009 padla na dobrih 1500, lani pa na 1300 avtomobilov, deloma tudi zato, ker sta šli prodaja in proizvodnja murcielaga že h koncu.

Drugače kot v preteklosti, ko so krize male znamke tipa Lamborghini močno prizadele in jih spravila v obdobje nestabilnega lastništva, pa je za »Lamba« zdaj ugodno, da deluje v naročju vsemočnega Audija, ki je postal premijski velikan in služi denarje, kot jih ni še nikoli. Videli bomo, ali bodo nemški lastniki po aventadorju Lamborghiniju prižgali zeleno luč še za kakšen model, posebej morda nekaj večji avto, športno limuzino, ki jo je pred leti nakazala študija estoque.

Ko omenjamo estoque, moramo ob koncu še nazaj k imenom Lamborghinijevih avtov. Že dolgo vsi nosijo imena bikov, s tem pa je začel njihov ustanovitelj Ferruccio Lamborghini, ki je bil po horoskopu rojen v znamenju bika. Morda še dodajmo, da je gospod Lamborghini po drugi vojni predvsem dobro prodajal kvalitetne traktorje, ker pa je z njimi lepo zaslužil, si je v prostem času lahko privoščil kakega ferrarija ali maseratija.

Prijatelj Enzo Ferrari mu je v nekem prepiru zabrusil, da športnih avtov sploh ne zna voziti, kar ga je tako zjezilo, da se je odločil sestaviti svoj športni avto. Prvi lamborghini iz leta 1963 še ni imel imena po kakem biku, rekli smo mu kar lamborghini 350 GTV. Kasneje so prišla tista znana, danes slavna bikovska imena, kot countach, diablo ali miura. Tokratni aventador se imenuje po biku, ki se je leta 1993 izjemno hrabro boril na koridi v Zaragozi. Od letošnjega poletja naprej bo vsaj še desetletje v njegov spomin rohnel najboljši sodobni lamborghini.