Mulsanne namesto arnagea

Novi mulsanne, ki je nastal z upoštevanjem temeljnih vrednot in izročila znamke, saj je istoimenski avtomobil pred osmimi desetletji zasnoval njen ustanovitelj W. O. Bentley, nima veliko skupnega z arnageem.

Objavljeno
21. avgust 2009 20.53
Željko Purgar
Željko Purgar
Bentley je izbral prestižno avtomobilsko prireditev Pebble Beach Concours d'Elegance v kalifornijskem Montereyju, ki je letos praznovala šestdesetletnico, za prvo javno predstavitev svoje nove največje limuzine. Poimenovali so jo mulsanne. Torej tako, kot se je imenovala njihova velika limuzina v osemdesetih letih prejšnjega stoletja. A v angleškem Crewu želijo seči z imenom še bolj v zgodovino, saj so ga izbrali zato, ker se je tako imenoval legendarni bentley iz leta 1930, ki ga je gnal osemlitrski motor.

 

Osem desetletij pozneje novi mulsanne z napredno sodobno tehnologijo enako prefinjeno združi doživetje največjega prestiža z zmogljivostmi GT-ja. Z njim tovarna dokončno trga vezi z Rolls-Royceom, s katerim je bila nekoč pod skupno lastniško streho Vickersa. Zato novi mulsanne, ki je nastal z upoštevanjem temeljnih vrednot in izročila znamke, saj je istoimenski avtomobil pred osmimi desetletji zasnoval njen ustanovitelj W. O. Bentley, nima veliko skupnega z arnageem. Morda le motor V8, s katerim želijo počastiti pol stoletja takšnih pogonskih agregatov pod motornim pokrovom bentleyjev.

 

Ob kalifornijski predstavitvi niso razkrili tehničnih podatkov in drugih podrobnosti o avtomobilu. To je bila svojevrstna predpremiera, kajti premiero pripravljajo za avtomobilski salon v Frankfurtu. Zato se le ugiba, da je avtomobil dolg približno 5,55 metra. Arnage je bil na izbiro z osnovno in dolgo medosno razdaljo, mulsanna bodo verjetno izdelovali le v eni dolžini. Najbolj zgovoren dokaz, da je Bentley del velike Volkswagnove skupine, bo verjetno karoserija iz aluminija, izdelana po Audijevi tehnologiji space frame. Za osemvaljnik pravijo, da je tehnično še vedno po marsičem podoben prvemu hišnemu motorju izpred pol stoletja. Ob delovni prostornini 6,75 litra in nadtlačnem zračnem polnjenju bo dosegel največjo moč med 368 kW (500 KM) in 404 kW (550 KM). Motor V8 v arnageu je bil Rolls-Royceov, novi v mulsannu bo s številnimi tehničnimi novostmi povezan z najbolj zmogljivimi in inovativnimi motorji skupine Volkswagen.

 

Novo Bentleyjevo limuzino bodo izdelovali v matični tovarni v Angliji. Zanjo so izbrali, po strogih otoških merilih prestiža in tradicije, najkakovostnejše materiale. Čeprav je tako prestižen, da bo lahko zavil tudi v garaže britanske kraljeve družine, bo tudi vročekrvnežem pognal kri po žilah, saj bo iz mirovanja do 100 km/h menda pospešil v približno petih sekundah. Prvi kupci bodo v bentleyja mulsanna sedli v prvi polovici prihodnjega leta.