Najboljši oglaševalci so – Romuni

Zlato vrtnico za naslov agencije leta je na oglaševalskem festivalu Zlati boben prejela Leo Burnett and Target SA iz Romunije. Slovenci letos brez nagrajencev.

Objavljeno
07. oktober 2005 22.38
Tekmovalni plakat na temo Najboljši plakat Pirana
Portorož – Zlato vrtnico za naslov agencije leta je na sinoči končanem 12. oglaševalskem festivalu Zlati boben Nove Evrope prejela Leo Burnett and Target SA iz Romunije. Laskavi naslov je predstavnikom agencije podelila Mihaela Zupančič, veleposlanica EU v Sloveniji. Najboljša slovenska agencija se je uvrstila šele na 11. mesto. To je Mayer Mccann. Druga najboljša slovenska agencija je Futro-Creative Service Unit, na 17. mestu.

Tako je zdaj že povsem očitno, da ustvarjalnost slovenskih oglaševalskih agencij zadnja leta nazaduje ali pa močno napredujejo agencije iz drugih novoevropskih držav. Sinoči so podelili dva zlata bobna: za TV-oglas Tatovi ga je dobila agencija Zoom iz Latvije, za tiskani oglas Superheroes pa agencija Kaspen iz Češke. Radijski oglasi si niso prislužili zlatega bobna, ampak je bil najviše uvrščen radijski oglas nagrajen z bronastim bobnom (dobila ga je agencija Fabrika iz Češke).

Vzrokov za nazadovanje oglaševalske kreativnosti med slovenskimi agencijami je več. Zagotovo drži ugotovitev predsednika festivala Jureta Apiha, da je oglaševanje izraz splošne gospodarske kondicije in da slovensko gospodarstvo naroča manj oglasov, kot jih je. Druga razlaga pa pravi, da so slovenske oglaševalske agencije žrtev globalizacije gospodarstva, v kateri je slovenski trg premajhen, da bi se splačalo veliko vlagati v razvoj kreativnosti na tem področju. Multinacionalke, ki vse bolj obvladujejo trg, raje naročajo prevode (adaptacije) oglasov, medtem ko je priložnosti za izvirne dosežke čedalje manj.