Ko je nekdo uspešen, mu gre prisluhniti. Njegove besede zvenijo prepričljivo, saj smele načrte podkrepi z ugotovitvijo, da so mu tudi prej verjeli le redki, a je dvomljivcem dokazal, da so bili njegovi visokoleteči načrti kljub vsemu realni. Ko danes pri Kii pravijo, da bo njihov najnovejši avtomobil, prvi hišni izdelek, ob nakupu katerega naj bi kupci najprej izbrali barvo in elemente opreme, šele nato preverili ceno, jim po tej logiki ne gre oporekati. Soul je namreč nova duša Kie, ki naj bi pritegnila tudi tiste, ki so do slej ob kiah dvigovali nosove.
Kia soul je pritegnila pozornost mnogih že leta 2006, ko je luč sveta ugledal istoimenski študijski atomobil. Po zasnovi in obliki je bil zelo blizu tega, kar zdaj vozi med kupce kot serijska duša. Pri Korejskem izdelovalcu, z vse bolj uspešnim dojemanjem evropskih meril oblikovne skladnosti in avtomobilske vsebine pravijo, da je to urbani križanec za aktivne ljudi, izbranega okusa, ki zmorejo vzpostavljat nove trende. Spoznan naj bi bil za novo možnost, ki je doslej, v vse bolj pestri, sodobni pločevinasti ponudbi še ni bilo. S sorazmerno dolgo medosno razdaljo, majhnim sprednjim in zadnjim previsom, večjo višino, večjim odmikom od tal in kolesi z velikimi kolesi, deluje soul na cesti suvereno in izvirno. V njem sedijo udobno štiri osebe. Tudi zaradi nekoliko skromneje odmerjenega prtljažnika, je na zadnjih sedežih zgledno veliko prostora za ta velikostni razred. A ima prtljažnik kljub temu, sorazmerno veliko uporabno vrednost, saj je pod trdnim zložljivim prekrivalom, dvojno dno iz umetne mase, s prekati različnih velikosti. Prtljažnik je seveda postopoma in prilagodljivo povečljiv v notranjost. Sedenje ter vstopanje in izstopanje iz avtomobili je olajšano s privzdignjeno sedalno površino.
Tako kot navzven, je soul tudi navznoter oblikovan izvirno. Izstopa velika, izbočena sredinska konzola, zaradi katere se zdi, kot da bi bila celotna armaturna plošča oblikovana okoli avdio naprave. Tudi zato je vožnja s Kiino novostjo zabavna. A znajo biti za marsikoga velike plastične površine armaturne plošče nekoliko moteče. Soul je izdelan na osnovi povsem nove platforme, ki se postavlja s posebej veliko vzvojno in vzdolžno trdnostjo. To je dobra osnova podvozju, ki zmore ohranjati ravnovesje med udobno in dinamično vožnjo. Presežkov sicer ne gre pričakovati, toda različice z večjimi kolesi, celo z merami 225/45 R18, se postavlja z zgledno lego tudi, ko je vožnje poskočnejša. Platforma, zasnova podvozja in pogonski sklopi ne omogočajo, da bi v bodoče soul svojo razsežnost športno uporabnega vozila, poudaril s štirikolesnim pogonom.
čeprav bo na globalnih trgih mogoče poseči tudi po dvoliterskem bencinskem motorju, bosta pri nas na voljo le z 1,6-litrska bencinski in dizelski štirivaljnika. Obema je serijsko namenjen ročni petstopenjski menjalnik, za doplačilo pa si je mogoče omisliti pri motorju na plinsko olje še štiristopenjski samodejni menjalnik.
Kia soul naj bi na slovenske ceste zapeljala februarja. Trenutno je znana le cena za različico z bencinskim motorjem, ki je poleg ostalega serijsko opremljena z elektronskim programom stabilnosti ESP, klimatsko napravo, šestimi varnostnimi zračnimi blazinami, 16-palčnimi platišči iz lahke litine in posebnim električnim paketom. Zanjo bo potrebno odšteti 15.990 evrov.
Iz priloge sobotnega tiskanega Dela