Celje - Celjski inovator Damjan Ružič je v slabih dveh letih razvil novi gibalni mehanizem brez ojnice, s čimer se je močno približal cilju svojega projekta - razvoju motorja s polovico manjšo porabo goriva in dvakratnim izkoristkom. Takšen agregat bi v ozračje izpustil petkrat manj ogljikovega dioksida, zato katalizatorja ne bi več potreboval, saj bi količina ogljikovega dioksida v izpuhu dosegala približno petkrat manjšo vrednost od dovoljene.
Razvoj eksplozijskega motorja z novim gibalnim mehanizmom je inovator privedel tako daleč, da ga bo v kratkem poskusno vgradil v Volkswagnovega hrošča. Že prej mu je uspelo dokazati, da bodo lahko delovali dvo-, tri- ali štiritaktno, uporabljali bi 70-oktanski bencin in 96-odstotni etanol. Tako bi se onesnaževanje okolja lahko zmanjšalo za 90 odstotkov. »Predhodno sem predelal nekaj manjših motorjev in jim dodal novi gibalni mehanizem, v hrošča pa bom namestil popolnoma nov motor. Ta bo dvakrat manjši od originalnega.«
Agregat bo porabil tudi precej manj olja; Ružič si je kot dolgoročni cilj namreč zastavil tudi izdelavo motorja, kjer motornega olja ne bi bilo treba menjavati in bi začetno polnjenje zadostovalo za vse življenjsko obdobje. Damjan Ružič pravi: »Namenoma sem izbral zastarelega hrošča, saj vozilo slovi po veliki zračni upornosti. Koeficient znaša 0,48, pri sodobnih avtomobilih je ta tretjino manjši. Takoj bo mogoče opaziti resnično razliko med starim in novim motorjem.«
V strokovni javnosti je Damjan Ružič znan po patentih, inovacijah in izboljšavah pri orožju in strelivu. Širša javnost je zanj izvedela, ko je pred slabimi petimi leti zasnoval in patentiral tritaktni motor, o tem smo poročali v Delu. Čeprav nekateri močno dvomijo o možnosti uresničitve Ružičevih projektov, ti v času drage nafte znova zbujajo zanimanje. Za svoje inovacije si je že pred leti pridobil tudi podporo Inštituta Jožef Stefan.
Iz sobotne izdaje Dela