Bruselj – Novi železniški krak načrtovane povezave med Parizom in Bratislavo, ki ga je danes slovesno odprl komisar za promet Jacques Barrot, bo za polovico skrajšal čas potovanja med Parizom in Frankfurtom ter nekaterimi drugimi evropskimi mesti. Namesto šest ur in 15 minut bo mogoče od junija iz Pariza v Frankfurt potovati tri ure in 45 minut, iz Strasbourga v Pariz pa dve uri in 20 minut. Nova železniška proga tudi odpira hitre povezave med Francijo ter Nemčijo, Švico in Luksemburgom.
Z odprtjem 300 kilometrov železniškega kraka med Parizom in Baudrecourtom je končana prva faza gradnje 1500 kilometrov dolge železniške povezave med Parizom in Bratislavo skozi Strasbourg, Stuttgart, München in Dunaj.
Ta proga je po Barrotovih besedah "francoska sekcija magistrale za Evropo", kot je imenovana 1500-kilometrska povezava med Parizom in Bratislavo oziroma hitra proga TGV vzhod. V sklopu gradnje tega kraka so bile za zagotovitev neposrednih povezav znotraj Francije zgrajene tudi tri nove železniške postaje: Champagne-Ardenne TGV, Meuse TGV in Lorraine TGV.
Železniški krak za TGV vzhod je "tehnološki čudež", ocenjujejo v Bruslju. To naj bi bila namreč z največjo možno hitrostjo 547 km/h in z običajno hitrostjo 320 km/h najhitrejša proga v Evropi. Pa tudi sicer se z gradnjo te proge rušijo rekordi: prekopanih je bilo 60 milijonov kubičnih metrov zemlje, prevoženih 12 milijonov ton materiala - to je 1333-kratna teža Eifflovega stolpa - in vsak dan položenih 1200 metrov tračnic.
Od 10. junija, ko bo proga odprta za javnost, v Bruslju pričakujejo, da se bo po njej vsako leto peljalo enajst milijonov potnikov. Gradnja proge Pariz-Bratislava tako velja za "največji železniški projekt v začetku tega stoletja". Gradnjo proge financira 22 partnerjev. EU je iz proračuna za vseevropsko prometno omrežje zanj v prvi fazi prispevala 230 milijonov evrov, kar je sedem odstotkov vseh stroškov.