Københavenizacija? Ne, vancouverizacija!

Vancouver te dni gosti kar dva dogodka za spodbujanje mestnega poganjanja pedal.

Objavljeno
01. julij 2012 11.35
Iva Gruden, NeDelo
Iva Gruden, NeDelo
Vancouver − Kjer je nekoč v bibliji urbanega kolesarjenja stal Københaven, je zdaj Vancouver. Vsaj ta teden, ko sta na tem skrajnem zahodnem koncu Kanade potekala dva dogodka za spodbujanje mestnega poganjanja pedal: letna mednarodna konferenca o načrtovanju mestnega kolesarjenja Velocity in festival o zabavni plati kolesarjenja Velopalooza.

Velocity je letos med torkom in petkom združil 950 področnih strokovnjakov iz 40 držav, ki so razpravljali o najboljših praksah za ustvarjanje in ohranjanje mest, prijaznih do kolesarjev. »Velocity je bil v Severni Ameriki nazadnje leta 1992 v Montrealu. Po olimpijskih igrah tu pred dvema letoma in naših prizadevanjih za izboljševanje kolesarske infrastrukture je bila izbira prizorišča logična,« je prepričan predsednik konference Paul Dragan.

V Vancouvru so na področju urbanega kolesarjenja med drugim 13. junija za stalno potrdili ločene kolesarske steze na ulicah Hornby in Dunsmuir v strogem središču mesta, ki so jih postopoma poskusno uvajali v zadnjih nekaj letih. Prihodnje leto bodo uvedli mrežo za javno izposojo koles (podobno ljubljanskemu BicikLJu), ob postajah bodo najbrž tudi avtomati za nakup čelad, saj so te v provinci Britanske Kolumbije obvezne, zato je debata v zvezi z njimi vroča, poudarja Dragan.

Nad kolesarskimi razmerami je bil prijetno presenečen Janez Bertoncelj, kolesarski koordinator Mestne občine Ljubljana in vodja ukrepa Kolesarska strategija projekta Civitas Elan. »Evropejci smo povsem neupravičeno vzvišeni nad Severno Ameriko, saj so nas v nekaterih pogledih že prehiteli. Na kampusu UBC tako ni več enega avtomobila parkiranega nad zemljo, študentje se z avti skorajda ne vozijo več. Med kolesarjenjem po mestu se ne počutim ogroženega, kar se v Ljubljani večkrat, saj je kulturna voznikov avtomobilov na višji ravni.«

Če se je Velocity osredotočal na strokovno plat urbanega kolesarjenja, je bila za Velopaloozo v ospredju zabavna. Organizirali so modno revijo biciklističnega šika, gurmanske kolesarske vožnje, dneve brez avtomobilov, sejme, kolesarske izmenjave, pevske vaje med poganjanjem koles in druge posebnosti na festivalu, ki se bo končal jutri (na dela prost dan) z ogromnim piknikom ob jezeru Trout.

Severni Ameriki sicer še vedno vlada avtomobilska kultura, ugotavlja Dragan, a Vancouver, čeprav ima zaradi oceanskega podnebja kar precej dežja, se je resno lotil svoje kolesarske prihodnosti. Se torej københavenizira? »Ne, mi se vancouveriziramo,« pravi Dragan.