Miley Cyrus se nikakor ne more ustaviti

Do zdaj sta ji javno pisala Sinead O'Connor in Bruce Springsteen. Morda bi bilo bolje, da se pevka ne bi odzvala.

Objavljeno
07. oktober 2013 15.22
Katerina Vidner Ferkov, Delo.si
Katerina Vidner Ferkov, Delo.si

Miley Cyrus je brez dvoma nadarjena pop pevka. Veliko prahu je dvignil njen nastop na letošnji podelitvi MTV nagrad, ki se neprikrito spogleduje z rasizmom, spodbujanjem jemanja drog in pedofilijo, sledeč videu njene uspešnice We Can't Stop.

Je pa že s svojo pesmijo napovedala, da se ne more ustaviti. In se tudi ne.

Njena naslednja uspešnica Wrecking Ball bo kmalu dosegla 200 milijonov ogledov na kanalu You tube. V njem je pevka nadaljevala s provokativnostjo. Na železni krogli, namenjeni rušenju betona, se pred občinstvom zaguga gola. Prizor nadgradi z lizanjem kladiva in na sploh z občevanjem z delovnim orodjem.

V primerjavi s katerimkoli nasilnim prizorom iz dnevnih poročil je glasbeni video lahkoten in estetski. Psihološko je lahko kvečjemu problematičen v tem, da erotizira destrukcijo in zbuja neprijetne asociacije v času, ko nedolžni umirajo v prav takšnih betonskih ruševinah, ki se jih režiser odloči pornografizirati s felacijo.

Glasbeni video Wrecking Ball je po navedbah Guardiana nastal v sodelovanju s fotografom Terryem Richardsonom, ki ga številne mladoletne manekenke obtožujejo nadlegovanja. Fotograf je znan po pornografizaciji visoke mode in poniževanju modelov.

Miley Cyrus to očitno ne moti, prejšni teden je pozirala omenjenemu fotografu v novi seriji pornografiziranih podob.

So krive Irske korenine?

Zanimivo je, da sta oba slavna pevca, ki sta na Miley Cyrus te dni naslovila odprto pismo, povezana z Irsko. Sinead O'Connor je Irka, Bruce Springsteen pa ima irske korenine.

Nekdaj keltsko Irsko je nadvladala katoliška dogma, drugi močan ideološki vpliv, ki je povezan z otokom, pa je tudi poseben odnos do avtoritete. Poleg diktata Cerkve:Irci so bili kot emigranti pogosto izenačeni z družbenim dnom, kamor so jih potisnile nemogoče razmere na domačih tleh.

Ne Sinead O'Connor ne Bruce Springsteen pa se nista odzvala kar tako - ker v prostem času rada delita nasvete pop pevkam.

Sinead O'Connor je Miley Cyrus pisala zato, ker jo je slednja navedla kot navdih za njeno zadnjo uspešnico Wrecking Ball. Nekaj kadrov celo natančno posnema video Sinead O'Connor, Nothing Compares To You.

Irska pevka, ki bi bila ameriški pop zvezdnici lahko mama, ji svetuje, naj se izogiba svetovalcev, ki ji za uspeh priporočajo goloto. Pohvalila je njen talent in ji položila na srce, da glasbeno industrijo vodijo moški, ki ne spoštujejo žensk. Prav tako ni pozabila omeniti njene odgovornosti, ki jo ima kot slavna pevka do mladih. Sinead O'Connor meni, da se z goloto in provokativnostjo, ki sta sama sebi namen, izkorišča ženske.

Miley Cyrus je pevki odgovorila na Twitterju in jo degradirala kot duševno bolno osebo. Sinead O'Connor je namreč javno prosila za pomoč, ko je imela duševno stisko. Sinead O'Connor je Miley Cyrus zagrozila s tožbo in zahtevala opravičilo zaradi neprimerne degradacije. Mlada pop zvezdnica je utegnila odgovoriti le, »da nima časa«.

Bruce Springsten pa v odprtem pismu Miley Cyrus sporoča, da njeno vedenje ni na mestu. Predvsem ji je dal vedeti, da bi »glava eksplodirala«, če bi se tako kot ona vedla njegova hčerka.

V pismu ni le kritičen do mlade pevke, ampak se spominja tudi svojih spodrsljajev v karieri, za katere bi si želel, če bi ga kdo pravočasno opozoril nanje. The Boss je adut prihranil zakonec pisma, ta pa ni povezan z očetovskimi ali dobrohotnimi kolegialnimi nasveti, temveč s tožbo. Sam je namreč avtor pesmi z enakim naslovom: Wrecking Ball.

Slovenski ljudski pregovor pravi, da je mladost norost, ki čez potok skače, kjer je most. Torej pod nebom nič novega. Malce bolj neprijetno je, če je mladost izrabljena za rušenje mostov med ljudmi. Primer Miley Cyrus bo s časom pokazal, kako trden je most med njo in njenimi usmerjevalci glasbene kariere.