Šesto rojstvo male velike fieste

Več kot tri desetletja je steber uspešnosti Forda v Evropi fiesta, za katero se je doslej odločilo že več kot 12 milijonov kupcev. Zdaj vozi na trg šesti rod malega forda.

Objavljeno
19. september 2008 18.57
Željko Purgar
Željko Purgar

Več kot tri desetletja je steber uspešnosti Forda v Evropi fiesta, za katero se je doslej odločilo že več kot 12 milijonov kupcev. Zdaj vozi na trg šesti rod malega forda, ki je največji doslej. A ne le po merah, marveč tudi po vsebini, od tehnike do opreme. To je oblikovno skladen majhen avtomobil z dobrimi voznimi lastnostmi. In fiesta ni več izključno ali predvsem evropska. Po novem ji je namenjena globalna vloga. Dinamična in gospodarna hkrati, lažja, a trdnejša in bolj varna, združuje doslej težko združljivo ali celo nezdružljivo.

 

Odgovorni pri Fordu pravijo, da prepoznaven slog njihovih najnovejših avtomobilov, ki so ga poimenovali kinetični dizajn, ni bilo preprosto uporabiti pri snovanju majhnega avtomobila. A se ob prvem stiku z novo fiesto velika maska motorja, luči posebne oblike in oblikovna guba, ki se dviga proti zadku, zlijejo v prepričljivo celoto. Naj gre za različico s petimi ali tremi vrati. Kako pravšnje je ime, španska beseda za zabavo, se izkaže v vožnji. Zabava namreč temelji v dovršenem podvozju ter natančnem in odzivnem volanu, ki vodljiv in varen avtomobil spremenijo, če voznik to želi in je njegov slog vožnje takšen, v stroj voznih užitkov. Že dolgo se namreč evropskih fordov drži sloves avtomobilov z dobrimi voznimi lastnostmi. Zato nova fiesta po tej plati ni smela razočarati. Po prvih kilometrih izza njenega volana lahko zatrdim, da zares ne razočara.

 

Zasnova in izvedba vpetja koles, vzmetenja, blaženja ter zmanjševanja vzdolžnega in prečnega nagibanja je povzeta po večjih hišnih avtomobilih. Osnova, torej karoserija, je z uporabo posebnega jekla na najbolj izpostavljenih delih trša. Vzvojna trdnost avtomobila je za deset odstotkov večja. Vozne značilnosti so izboljšane, masa je 40 kg manjša. Fiesta je tako lažja, a sočasno bolj varna.

 

Avtomobil je zrasel tudi navznoter. A pri tem niso odločilni le centimetri. Mali, novi ford se navznoter zdi večji, kar veča občutek udobja, prostornosti in zračnosti, tudi zaradi potez, ki so bile uspešno prenesene iz najnovejših, večjih hišnih avtomobilov. Svoje dodajo tudi elementi opreme in dodatkov, ki doslej niso bili vsakdanji ali sploh niso bili namenjeni avtomobilom tega velikostnega razreda. Fiesta se lahko po novem odklepa in zaklepa z dotikom, motor pa zažene s pritiskom na gumb, torej brez ključa, ki ga ima voznik shranjenega v žepu. Med izvirne rešitve sodi zgornji del sredinske konzole, ki je s funkcijskimi gumbi oblikovan v slogu številčnice mobilnega telefona, na podobo katerega spominja v celoto zlit zaslon na vrhu osrednjega dela armaturne plošče. Morda za nekatere nekoliko pretanek volanski obroč tvori s stikali na njem in ob njem z velikimi okroglimi merilniki, pedalnim sklopom in prestavno ročico pravšnje delovno okolje voznika, v katerem je večina najpomembnejših delov tam, kamor roke intuitivno sežejo.

 

Pestra in sodobna je tudi ponudba pogonskih sklopov, ki združuje okoljsko sprejemljivost z dinamičnostjo. Torej zmogljivosti z gospodarno porabo goriva in omejenim izpustom ogljikovega dioksida. Kmalu bo izhodiščno ponudbo dopolnila posebna izvedenka fiesta econetic z 1,6-litrskim dizelskim motorjem, z izjemno majhnim izpustom ogljikovega dioksida 99 g/km. Naprednost glede varnosti dokazuje nova fiesta tudi s tem, da je prvi majhen avtomobil, ki je opremljen s posebno varnostno zračno blazino za zaščito voznikovih kolen. Ob vsem pa s posebno zgradbo pokrova motorja zmore združiti visoko stopnjo varnosti za pešce in prepričljivo, skladno sodobno obliko.

 

Na novi rod Fordove pločevinaste zabave bomo morali Slovenci počakati še nekaj mesecev, saj je njen prihod k nam napovedan za konec januarja oziroma začetek februarja prihodnjega leta.

 

Iz sobotnega tiskanega Dela