Ljubljana – Enajst krepkih možakarjev se je v soboto v ljubljanskem BTC pomerilo, kateri je najbolj močan in vzdržljiv. Zmagal je Adam Darazs, drugi je bil Oleg Dudkins, tretji pa Slovenec Martin Matjašič. Oliver Gašparič pa je zasedel solidno šesto mesto.
Na tekmovanju za mednarodnega Martina Krpana so morali silaki, med katerimi tisti, ki tehtajo 120 kilogramov, veljajo za drobnejše, iz Nizozemske, Nemčije, Avstrije, Madžarske, Češke, Litve, Rusije, Italije, Srbije in Črne gore ter Slovenije (zastopala sta jo omenjena Oliver Gašparič in Martin Matjašič) vleči 13,5 tone težak tovornjak na razdalji 20 metrov, potegniti k sebi in po klančini navzgor dva avtomobila znamke Caddy, privezana drug za drugim, ter nalagati različno breme na viličarja.
Sodniki so šteli še, kolikokrat v poldrugi minuti dvignejo in spustijo 402 kilograma težko gumo, in merili, kako daleč prenesejo 115-kilogramske kovčke. »Fantje so različnih profilov, med njimi so tako magister matematike kot mesarji in varnostniki. Za premagovanje takšnih naporov pa je potrebnega tudi veliko treninga ,« je povedal Bojan Vidmar, organizator prireditve.
Prikaz tradicionalne japonske borilne veščine
Organizatorji sobotnega tekmovanja silakov pa so poskrbeli tudi za domiselne vložke med samimi tekmovalnimi vajami, ko so imeli tekmovalci na voljo nekaj minut za zasluženi počitek. K sodelovanju so namreč povabili starega mačka, mojstra karateja Dareta Flisa, ki je poskrbel za zanimivo in poučno demonstracijo te stare japonske borilne veščine.
Najprej so bili na vrsti člani Karate kluba Meikyo Kan iz Ljubljane, ki so nam prikazali tradicionalni del karateja. Branko Stanivuković, 5. DAN, Marko Kastelic, 4. DAN, in Jurij Šubic, 2. DAN, so najprej izvedli zahtevno mojstrsko kato Bassai Dai.
Ta stara forma navidezne borbe izvira najverjetneje iz Kitajske; sodobnejšo različico pa je začela prakticirati japonska šola na otoku Okinava. Kata nam hoče prikazati, kako je mogoče iz težke situacije prebiti blokado nasprotnika in spremeniti navidez izgubljen položaj v zmago. Vsaj takšna naj bi bila ideja v ozadju. Sam izraz »bassai« bi lahko prevedli kot »iti skozi trdnjavo«; »dai« na koncu pa pomeni, da gre za daljšo različico forme.
Prikazu navidezne borbe je sledila izvedba aplikacije z nasprotniki (bunkai) te iste kate. Fantje so nam tako pokazali tudi praktičen del forme, kjer smo lahko gledalci videli smisel posamičnih gibov oz. tehnike. Na koncu pa so demonstrirali še jiyu ippon kumite, torej dogovorjeno borbo z osnovnimi karate napadi in blokadami.
V drugem odmoru pa je bilo poskrbljeno za demonstracijo borbene tehnike športnega karateja. Flisu je namreč uspelo pripeljati večkratnega pokalnega in državnega prvaka Slovenije ter dobitnika številnih mednarodnih priznanj mojstra karateja Miha Plantariča, 3. DAN, sicer člana Karate kluba Zmaj Ljubljana. Skupaj z bratom Gregorjem, prav tako mojstrom karateja 1. DAN in članom avstrijskega karate moštva na Dunaju, sta nam pokazala sodobni športni karate. Miha nam je tako dokazal, čemu je prav on državni prvak v svoji kategoriji; namreč njegova sposobnost kontrole nad udarci in hitrost sta bila prav osupljiva.
Naslednji odmor je Lovrenc Kokalj, učitelj, mentor ter mojster karateja 3. DAN, na demonstracijo pripeljal njegovo mlado moštvo. Mladi demonstratorji Karate kluba Atom Shotokan Domžale Tamara Kokalj, Tjaša Gavez, Urša Svetek in Timotej Kokalj so izvedli samoobrambne tehnike, kato Nijushiho in zaigrali primer napada in obrambe v primeru, ko sta na cesti napadena mama in otrok. V tem primeru se je ženska na dva različna načina s pomočjo Karateja rešila napada z nožem. Gledalci smo z zanimanjem opazovali otroke, ki so spretno prikazali raznovrstne udarce in prijeme in to povsem brez poškodb. Karate je pač šport, kjer se skoraj vse odvija »v glavi« in izredno malo »v pesteh«.
In prav čisto na koncu pa je Flis poskrbel še za malo šova. Pred vsemi je razbil nekaj velikih in težkih blokov ledu in tako uspešno zaključil prikaz te tradicionalne borilne veščine.
Ne smemo pa pozabiti tudi na plesalke, ki so med odmori poskrbele za poživitev publike.