Slovo od petih zvezdic?

Pet avtomobilov iz štirih različnih razredov se je pri preizkusnih trkih NCAP izkazala z dovolj dobrim rezultatom čelnega in bočnih trkov, da si je zaslužila pet zvezdic za varnost.

Objavljeno
29. avgust 2008 23.10
Boštjan Okorn
Boštjan Okorn

Za letošnjo tretjo serijo preizkusnih trkov (spomnimo, objave se zdaj vrstijo v vsakem četrtletju) je bilo izbranih pet avtomobilov iz štirih različnih razredov in, kot smo zdaj že vajeni, se je večina (štirje) izkazala z dovolj dobrim rezultatom čelnega in bočnih trkov, da si je zaslužila pet zvezdic za varnost. Ocenjevalci so manj zadovoljni z dejstvom, da niti eden ne obvaruje pešcev tako dobro, da bi lahko dobil več kot samo dve zvezdici, hkrati pa napovedujejo tako rekoč revolucionarno zaostritev kriterijev za preizkusne trke, ki jih bodo izvajali od naslednjega leta naprej. O tem bomo več zapisali ob koncu letošnjega leta, ko bodo znane vse podrobnosti, zdajle omenimo le najbolj pomembne spremembe: namesto treh ocen bodo avtomobili dobili le eno, ki bo odražala skupno raven varnosti, vanjo pa bodo ob že znanih trkih vključili še trk od zadaj, prav tako pa bo del ocene namenjen varnostni opremi, kot je elektronski sistem za stabilnost ESC. Prve rezultate novega testiranja bodo objavili v februarju, najvišja ocena pa bo še naprej pet zvezdic, a se, vsaj v začetku ne pričakuje, da jo bo doseglo toliko modelov kot danes.

 

Daihatsu cuore

ocena po trkih: **** (25 točk od 37)

varnost pešcev: ** (12 točk od 36)

varnost otrok: *** (32 točk od 49)

Rezultat velja za vsa vozila.

Daihatsu, pri nas praktično neznana znamka, se posveča predvsem majhnim avtomobilom, zato mu štiri zvezdice z nizkim številom točk zagotovo ne morejo biti v prid. Ocenjevalci so mu pri čelnem trku odbili 5 točk, največ zaradi potencialne nevarnosti poškodb obraza in oči ob sprožitvi zračne varnostne blazine. Ob tem velja omeniti, da volanski sklop ob trčenju lahko poškoduje voznikove noge, sopotnikove pa so v nevarnosti zaradi ostrih delov predala. Pri bočnem trku je cuore, dobil tri točke manj, ker je bila obremenitev voznikove hrbtenice previsoka. Ker v opremi ni bilo zračne varnostne blazine ali zavese, ki bi ščitila glavo, trka ob drog niso izvedli. Varnost otrok je v cuoru na povprečni ravni, največ pripomb pa leti na označenost statusa izklopljive sopotnikove zračne varnostne blazine oziroma nevarnosti uporabe v nasprotno smer vožnje obrnjenega otroškega sedeža in označb za pritrdišča isofix na zadnjih bočnih sedežih. Kljub temu da gre za majhen avtomobil, je ob trčenju s pešcem med nevarnejšimi. Nizko raven zaščite so zaznali na sprednjem delu motornega pokrova in na delu, kamor bi udarila glava otroka.

 

Hyundai i30

ocena po trkih: ***** (34 točk od 37)

varnost pešcev: ** (14 točk od 36)

varnost otrok: **** (36 točk od 49)

Rezultat velja za vozila od številke šasije KMHDB51CP8U099448.

Najbrž bi bili v matični tovarni kar razočarani, če njihov enako velik avtomobil ne bi dobil petih zvezdic, kar je pred tem, kot prvemu modelu korejske znamke, že uspelo kii cee'd. A pot do uspeha je bila bržkone težja, kot so si predstavljali. Hyundai je namreč moral pri i30 nekoliko dodelati zaščito v predelu voznikovih kolen in stegen, a so kljub temu pri ponovljenem testu instrumenti zaznali, da bi deli droga volanskega obroča in ključavnice za zagon lahko povzročili večjo poškodbo zgornjega dela voznikovih nog. Zaradi tega je i30 pri čelnem trku ostal brez treh točk. Nadoknadil jih je zahvaljujoč opozorilnikom za varnostni pas na sprednjih sedežih in zadnji klopi, povsem brez težav pa je ta avtomobil opravil bočni trk in trk ob drog. Pri nobenem od trkov niso zaznali povečanih obremenitev teles otrok, sedečih v priporočanem sedežu, tako da je izguba točk pri ocenjevanju varnosti otrok večinoma povezana s slabo označenostjo pritrdišč isofix na zadnjih bočnih sedežih, statusa izklopljive sovoznikove zračne varnostne blazine in nevarnosti prevoza otroka v nasprotno smer vožnje obrnjenem sedežu, ko ta zračna varnostna blazina ni izključena. Ob trku s pešcem bo hyundai i30 največ poškodb zadal odraslemu, saj je zaščita v delu, kamor bi priletela glava, slaba, podobno velja tudi za zaščito v sprednjem delu motornega pokrova, medtem ko prostor, kamor bi priletela glava otroka nudi nekaj več zaščite.

 

Lancia delta

ocena po trkih: ***** (34 točk od 37)

varnost pešcev: ** (15 točk od 36)

varnost otrok: *** (33 točk od 49)

Rezultat velja za vsa vozila.

Da so italijanske avtomobilske tovarne trčenja Euro NCAP vzele resno, dokazuje še en model, ki se bo ob prihodu na trg lahko hvalil s petimi zvezdicami. Lancia delta je dve točki pri čelnem trku izgubila zaradi ne posebej nevarnih povečanih obremenitev posameznih delov voznikovega in sopotnikovega telesa, ocenjevalci pa so pohvalili zaščito kolen in stegen, ki je dobra ne glede na velikost in položaj voznika med sedenjem. Pri bočnem trku in trku ob drog niso zaznali prav nobenih težav, 2 dodatni točki sta prinesla opozorilnika na varnostni pas na sprednjih sedežih. Pri ocenjevanju varnosti otrok so ugotovili, da je lutka, ki ponazarja 3-letnega otroka, doživela previsok pospešek v navpični smeri, dodatne točke je delta izgubila zaradi slabe označenosti nevarnosti uporabe v nasprotno smer vožnje obrnjenega sedeža pri vozniku, ko zračna varnostna blazina ni izključena, Lancia bi morala tudi bolje označiti pritrdišča isofix na zadnjih bočnih sedežih. Tudi pri tem avtomobilu ne moremo biti zadovoljni z zaščito, ki jo nudi pešcem. Še zlasti nevaren je sprednji del, ki bi ob trčenju premočno poškodoval peščeve noge, prav tako je slaba zaščita na delu, kamor bi udarila glava odraslega.

 

Renault koleos

ocena po trkih: ***** (33 točk od 37)

varnost pešcev: ** (14 točk od 36)

varnost otrok: **** (39 točk od 49)

Rezultat velja za vsa vozila.

Renaultov kompaktni terenec je za las uspel preiti mejo, ki mu še omogoča, da se po svetu hvali s petimi zvezdicami pri preizkusnih trkih. Boljši uspeh je šel po zlu zaradi volanskega droga, ki bi ob trčenju lahko močneje poškodoval voznikove noge, na drugi strani pa so ocenjevalci odkrili, da notranji rob pokrova predala pred sopotnikom predstavlja nevarnost za sopotnikove noge, zaradi česar so zaščito na tem delu telesa označili kot nizko. Izgubljene tri točke je koleos le deloma nadoknadil z opozorilnikoma na varnostni pas za spredaj sedeča, rezultatu pa so prišteli še vse točke, pridobljene pri bočnem trku in trku ob drog. Otroci, sedeči v priporočanih otroških sedežih, so v koleosu varni, starše in skrbnike pa ocenjevalci z zmanjšanjem števila točk opozarjajo na slabo označenost statusa izklopljive sovoznikove zračne varnostne blazine, medtem ko so pohvalili označenost pritrdišč isofix na zadnjih bočnih sedežih in jasno opozorilo o nevarnosti prevoza v nasprotno smer vožnje obrnjenega otroškega sedeža na sovoznikovem sedežu, ko zračna varnostna blazina ni izključena. Glede na to, da gre za terenca, se je koleos še kar dobro odrezal, ko gre za varnost pešcev, a na splošno je ocena še vedno slaba. Avtomobil je posebej nevaren peščevim nogam, saj sprednji del motornega pokrova ne nudi praktično nobene zaščite, prav tako so slabo ocenjeni deli pokrova, kamor bi ob trku udarili otrokova oziroma glava odraslega.

 

Mercedes-benz ML

ocena po trkih: ***** (33 točk od 37)

varnost pešcev: * (6 točk od 36)

varnost otrok: *** (34 točk od 49)

Rezultat velja za vozila od številke šasije WDC1641221A 441475.

Novi ML je brez večjih težav dosegel pet zvezdic. Ocenjevalci so pri tem poudarili, da serijsko vgrajeni varnostni sistem pre-safe (samodejno zazna, da se bo zgodila nesreča in nanjo pripravi potnike) pri čelnem trku, kot ga izvaja Euro NCAP, sploh ni prišla do izraza ... Kljub temu večjih težav pri spredaj sedečih niso zaznali, so pa pohvalili kakovostno zaščito, ki jo nudi kolenska zračna varnostna zaščita ne glede na voznikovo velikost in položaj za volanom. Če je zaradi nekoliko povečane obremenitve nekaterih delov telesa ML pri čelnem trku še ostal brez dveh točk (in ju nadoknadil zahvaljujoč opozorilnikoma na varnostni pas za spredaj sedeča), pa je pri bočnem trku uspel doseči vse točke, prav tako je uspešno opravil trk ob drog. ML nima stikala za izklop sovoznikove zračne varnostne blazine, pač pa poseben sistem, ki omogoča namestitev otroškega sedeža in s katerim se blazina samodejno izključi. Nobeden od dveh preizkušenih avtomobilov tega sistema ni imel, zato v nasprotno smer vožnje obrnjenega otroškega sedeža v takšnem primeru ni pametno namestiti na sovoznikov sedež. Opozorila o nevarnosti so bila premalo jasna in nepopolna, prav tako so ocenjevalci ugotovili, da nista dovolj označeni pritrdišči isofix na zadnjih bočnih sedežih. ML se je izkazal za klenega terenca, ki pešcem ne daje veliko upanja na preživetje ob bližnjem srečanju. Na sprednjem delu je le nekaj področij, kjer je zaščita povprečna, povsod drugod je slaba oziroma je praktično ni.

 

Iz sobotnega tiskanega Dela