Prijaznejši do avtodomarjev

Bo Slovenija z vzpostavitvijo mreže postajališč za avtodome postala bolj vabljiva za avtodomarje?

Objavljeno
11. junij 2014 22.24
Zdenka Lindič - Dragaš, Novo mesto
Zdenka Lindič - Dragaš, Novo mesto
Mirna – »Popotniki z avtodomi samo prečkajo Slovenijo in celo slovenski popotniki se za konec tedna raje odpravimo v sosednje, avtodomarjem bolj prijazne države,« pravi avtodomarka Petra Krnc, ki verjame, da se bo s projektom v nekaj letih to spremenilo.

V idiličnem okolju pod mirnskim gradom bo na predvidenem postajališču za avtodome danes predstavitev projekta mreže postajališč za avtodome. Koordinatorka projekta Mirnčanka Petra Krnc že nekaj let odhaja na izlete z avtodomom. »Na popotovanjih iščemo kraje, kjer se lahko ustavimo varno in za zmerno ceno in kjer lahko v neposredni bližini doživimo kaj prijetnega in pojemo kaj dobrega. Ponavadi gremo v tujino, saj v Sloveniji nimamo občutka, da smo zares dobrodošli,« je povedala Krnčeva, ki pa je po lanskem obisku karavane avtodomov na Mirni bolj optimistična: »Če ima Mirna, ki ni najbolj turistično razvita in prepoznavna, toliko ponuditi potnikom z avtodomi, je lahko tako tudi drugje po naši državi. Verjamem, da bomo v nekaj letih domači avtodomarji z veseljem več ostajali doma in da tuji ne bodo le prevozili Slovenije.«

Za en dan zadržati vsaj desetino avtodomarjev

Stanje na tem področju zdaj ni najboljše. V državi je 151 mest, kjer avtodomarji lahko prenočijo, posebnih postajališč za avtodome pa je 51, a so v glavnem skromno urejena, predvsem pa predraga za ponudbo, ki jo potrebujejo popotniki v avtodomih, ki jih je iz leta v leto več. V sezoni skozi Slovenijo pelje okoli 90.000 avtodomov, število registriranih avtodomov pri nas pa je v nekaj letih z nekaj deset naraslo na 4000.

Priložnost v projektu vidijo tudi v slovenskih občinah. Pristopno izjavo so podpisali že v 62 občinah. Občina Mirna je med pobudniki. »Pred 20 leti sem kot zaposlen v takratni Adrii veliko potoval tudi z avtodomom. Postajališča zanje so se v Evropi do danes bistveno izboljšala, pri nas pa še vedno ni jasno, kakšna naj bodo. Ta projekt daje odgovor. Menim, da je pravi. Če bomo v Sloveniji en dan zadržali desetino tranzitnih popotnikov z avtodomi, je zagotovljena ekonomska upravičenost projekta,« je povedal župan najmlajše slovenske občine Mirna Dušan Skerbiš.

V kampih niso najbolj zaželeni

Pobudnika projekta sta tudi Caravan center Ljubljana in Theo Dammertz, ki je lastnik štirih postajališč za avtodome v Nemčiji in ima obilo izkušenj in ve, da si avtodomarji povsod želijo varno postajališče za počitek po vožnji in spoznavanje okolice. Povprečni popotniki z avtodomom kljub drugačnim prepričanjem niso skopuhi, saj kljub temu, da potujejo v svoji hiši na kolesih, porabijo najmanj 49 evrov na dan. »Karavane, ki jih dvakrat na leto pripravimo po Sloveniji, so potrdile, da v kampih konec tedna nismo najbolj zaželeni. In se je porodila ideja o postajališčih za avtodome, ki bi nudila enako oskrbo, kot jo poznajo v drugih evropskih državah, pri nas pa je redka,« je povedala Tjaša Gruenfeld iz Caravan centra Ljubljana.

Nad idejo o postajališčih sta navdušena tudi avtodomarja Dean in Tatjana Brezigar. S tremi otroki sta z avtodomom prepotovala večji del Evrope, najbolje so se počutili v Italiji in Nemčiji, zdaj pa upata, da jih doma ne bodo gledali kot vsiljivce, ki iščejo zastonj prenočitev. In še en zanimiv podatek: Bojan Potočar, ki je pred tremi leti uredil zelo prijetno počivališče za avtodome v Dolenjem Polju pri Dolenjskih Toplicah, na katerem ne manjka niti kozolec, nima v bližnjem in dražjem kampu zato nič manj gostov.

S projektom mreže postajališč za avtodome po Sloveniji so seznanjeni tudi na direktoratu za turizem in internacionalizacijo in ga podpirajo. Na vprašanje Dela so potrdili, da gre za pomemben segment gostov. Za projekt v proračunu ni sredstev, promocijo mreže pa bi lahko vključili v kanale Slovenske turistične organizacije, ki deluje v okviru javne agencije Spirit.