Zgodbe in nezgode na letalih: komaj verjetne, a resnične

Indijski potnik je ponorel, ko je slišal, da bo letalo upravljala pilotka. British Airways je na udaru zaradi stenic. EasyJet se je opravičil lačnim judovskim potnikom.

Objavljeno
08. marec 2011 17.36
Posodobljeno
08. marec 2011 17.56
M. K., trip
M. K., trip
Letalo indijskega nizkocenovnega prevoznika IndiGo naj bi z letališča v New Delhiju ob 8. uri in 10 minut poletelo v Mumbaj. Najprej ga je nekoliko zadržala gosta megla, a za uro in pol zamude je bila pravzaprav kriva ženska, ki je v pilotski kabini sedela za krmilom. Ko so v rutinskem sporočilu pred vzletom – za obvestili in dobrimi željami – povedali tudi ime pilotke, ki bo letalo odkrmilila med oblake, je enemu od potnikov padel »mrak na oči«. Najprej se je začel pritoževati moškemu, ki je sedel na sosednjem sedežu. Govoril mu je, da noče umreti, saj da ženska, ki še za hišo ni sposobna skrbeti, prav gotovo ne more varno voziti letala, je poročala lokalna televizija.

Indijski mačo, že krepko znerviran, je naposled poklical še stevardeso. »Odločno nasprotujem temu, da bi letalo upravljala ženska,« ji je zatrdil v povišanem tonu. Na razumevanje pri ženski kajpak ni naletel. Ravno nasprotno, nekaj letaliških uslužbencev ga je hotelo nemudoma spraviti na – »varno zemljo«. Prepričevanje je bilo argumentirano, uspešno pa manj, tako da so vse bolj nervozni postajali tudi drugi potniki. Ob čedalje hujšem pritisku kabinskega javnega mnenja in trdni obljubi, da bo na tleh dobil vso svojo prtljago in, menda, tudi pravega pilota za naslednji polet, se je »mož načel« pustil izkrcati.

Letalo je ob 9. uri in 40 minut končno poletelo proti Mumbaju. Predstavnik letališča je zamudo lakonično opravičil z dejstvom, da je bil na njem »duševno moten« moški. No, ja. Morda pa je imel zgolj – slabe izkušnje!?

Lačne stenice 
in vsega sita Zane

Letalska družba British Airways pa se je dejansko znašla v hudo neprijetnem položaju. Zane Selkirk, 28-letna Američanka iz Los Angelesa, je namreč na spletnem omrežju objavila fotografije ugrizov stenic, ki jih je dobila med poletom z letalom te družbe. Kot je zapisala in tudi orisala na svoji strani, je prvo srečanje z njimi doživela 28. januarja na poletu iz Los Angelesa v London, od koder je nato nadaljevala pot v Bangalore v Indiji. Odkrila jih je med prsti, na odeji in zgornjem delu telesa. »Našla sem najmanj štiri žive stenice na bluzi, dve zmečkani stenici na rami in krvav madež na hrbtnem delu bluze. To bržkone pomeni, da sem med praskanjem zmečkala krepko rejeno stenico, ki se je dodobra napila moje krvi,« je zapisala Zane.

Po pritožbi so jo sicer preselili v poslovni razred, vendar so bile nejevoljne stevardese do nje hudo neprijazne. Več kot očitno so ji dale vedeti, da jim krvosesov pod njeno bluzo ni prav nič mar. Na opravičilo seveda niti pomislile niso. Med poletom iz Bangaloreja v London je, potem ko je zapustila letalo, Zane našla na sebi ducat ugrizov. Ko se je vnovič pritožila, ji je tudi eden od uslužbencev BA odvrnil, da ji ne more pomagati.
Razočarana in pogrizena Zane se je odločila, da fotografije pokaže na svoji spletni strani babites.com, vse skupaj pa je nato objavila še na Twitterju. Na koncu svojega sporočila je še zapisala, da ne pričakuje nikakršne odškodnine.

British Airways je nazadnje Zane Selkirk le poslala pismo, v katerem se je opravičila zaradi steničnih težav in poudarila, da »vedno resno obravnava takšne pritožbe«! Tudi okuženo letalo so umaknili iz prometa in ga deratizirali. »S problemom stenic se občasno srečujejo hoteli in letalske družbe po vsem svetu,« so še zatrdili. Res je, a se nekateri zato (že) znajo opravičiti.

EasyJetova »košer šunka«

Vodstvo nizkocenovne letalske družbe EasyJet pa se je moralo opravičiti svojim judovskim strankam. Na letalo, ki je iz Izraela poletelo v London, so namreč namesto običajne košer hrane natovorili kruhke, obložene s šunko, je poročal CNN. Nekaj potnikov se je po pristanku pritožilo, da so bili med štiri ure in pol dolgim poletom pošteno lačni.

Predstavnica letalske družbe je pojasnila, da so neprimerno hrano sicer res prinesli v letalo, vendar je niso postregli. V letalih EasyJet na poletih iz Izraela namreč redno strežejo s košer hrano in vegetarijanskimi obloženimi kruhki. Ponujajo tudi običajno hrano, vendar pa na teh progah na letalih nikoli ni ne svinjine ne izdelkov iz svinjskega mesa, so zagotovili. »Opravičujemo se potnikom in obljubljamo, da se kaj takšnega ne bo ponovilo,« je zagotovila tiskovna predstavnica EasyJeta.