Ko je v začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja Giorgio Giugiaro ponudil Volkswagnu odgovor na vprašanje, s čim nadomestiti hrošča, sta takrat še dokaj nevsakdanja kombilimuzinska zasnova in ime golf nemudoma postala merilo uspeha. Italijan je Nemcem skorajda v paketu prodal še športno izpeljavo osnovne zamisli in med kupce je leta 1974 zapeljal volkswagen scirocco. Danes pravijo, da naj bi bil naslednik karmann ghie, a to velja toliko kot to, da je golf naslednik hrošča. Tudi tokrat sta dostopni športni avto in prihajajoči novi, že šesti rod golfa bliže, kot se zdi na prvi pogled.
Tudi v tretje želi najuspešnejši Volkswagnov športni kupe vseh časov ohraniti kultni položaj z združitvijo vpadljive podobe, tehnične prepričljivosti in cenovne dostopnosti. Novi scirocco uvaja novo podobo sprednjega dela vozil wolfsburškega velikana z žarometi, vstavljenimi v črni sijajni ohišji, ki ju povezuje ozka, prav tako črna maska s sijajno površino. Iz odločno športnega sprednjega dela raste proti kompaktnemu zadku tekoča, odločno dinamična in slogovno skladna oblika avtomobila s tremi vrati. Sorazmerno velika medosna razdalja, z majhnimi previsi karoserije, zagotavlja prostorno notranjost, z dvema posamičnima zadnjima sedežema in uporabno velikim prtljažnikom za avtomobil te vrste.
Športni avtomobil širokih kolotekov s serijskimi 17-palčnimi kolesi na ravnih odsekih z lahkoto opravi z nihanji in neravninami pri vseh hitrostih in suvereno ohranja smer. V zavojih je oster kot britev, dognano in natančno podvozje ima spredaj kolesa vpeta na karoserijo prek McPhersonovih vzmetnih nog. Zadnja prema je z več vodili zasnovana prostorsko. Za doplačilo si bo mogoče omisliti sistem samodejnega dinamičnega uravnavanja podvozja (DCC), ki trdoto blaženja prilagaja slogu vožnje in stanju cestišča, s sočasnim usklajevanjem moči delovanja elektroservoojačevalnika volana. Voznik lahko pri tem izbere tri stopnje delovanja, normal, sport in comfort.
Tako dizelski TDI kot bencinski motorji TSI imajo neposreden vbrizg goriva in so podprti s turbinskim polnilnikom. Na začetku prodaje bosta na voljo le zmogljivejša motorja na bencin. Kmalu bosta ponudbo dopolnila še dizelski in glede zmogljivosti skromnejši, 1,4-litrski motor TSI. Serijsko je vsem motorjem namenjen šeststopenjski ročni menjalnik. Motorje z največjo močjo vsaj 103 kW (140 kM) si bo za doplačilo mogoče omisliti s šeststopenjskim menjalnikom z dvema sklopkama DSG. Pri motorju TSI (118 kW/160 KM) bo ponudbo dopolnila sedemstopenjska možnost.
Pri nas bo novi rod scirocca na voljo od oktobra. Zdaj so znane cene le na trgih, na katere bo zapeljal že avgusta. V Nemčiji se ponudba začne z različico z največjo močjo motorja 118 kW (160 KM), ocenjeno na 23.300 evrov, v Avstriji, ki je s Slovenijo davčno primerljivejša, zahtevajo zanjo 26.450 evrov.
Iz sobotnega tiskanega Dela