Kot so sporočili z Davčne uprave RS (Durs), je skupen znesek izrečenih glob v obdobju od 1. januarja do 30. septembra znašal 388.694 evrov. Durs je nadzor opravil pri zavezancih, ki opravljajo frizersko, kozmetično, alternativno ali drugo dejavnost ter dejavnost gostinstva. Trenutno poteka aktiven nadzor nad izvajalci individualnih gradenj. Davčna uprava poziva vse potrošnike, da zahtevajo in vzamejo račun za vsako storitev ali blago.
V postopkih nadzora pri zavezancih, ki opravljajo frizersko dejavnosti, so ugotovili, da se računi običajno izdajajo samo novim in predvsem neznanim strankam, medtem ko se večletnim in drugim stalnim strankam računi ne izdajajo ter da zavezanci opravljajo neregistrirano frizersko dejavnost na domovih strank ali v lastnih stanovanjih. Nadzor pri zavezancih, ki opravljajo alternativne in druge dejavnosti je posebej specifičen zaradi opravljanja dela doma ali pri strankah, saj za opravljanje dejavnosti zavezanci nimajo svojih prostorov in tudi ne blagajn.
Nadzor v gostinstvu je potekal tudi na podlagi predhodno fotografiranih računov in v večini primerov so ugotovili brisanje oziroma popravljanje izdanih računov. Durs je avgusta letos začel s celovitim pristopom nadzora nad izvajalci individualnih gradenj. Naprej so zbrali podatke o izdanih gradbenih dovoljenjih na 57 upravnih enotah, nato pa so sledili ogledi gradbišč. Davčna uprava aktivno sodeluje tudi z gradbeno inšpekcijo, vse zavezance pa obveščajo, da še vedno lahko podajo samoprijavo.
S projektom Siva ekonomija, ki je vključen tudi v letni načrt dela davčne uprave, je spodbujanje davčnih zavezancev k uporabi instituta samoprijave, k registraciji in legalizaciji opravljanja dejavnosti, dvigu davčne kulture in ozaveščanja vseh potrošnikov in davčnih zavezancev o negativnih posledicah sive ekonomije.
Durs želi s še bolj učinkovitim nadzorom sive ekonomije preprečevati delo in zaposlovanje na črno, spodbujati pravočasno in pravilno plačevanje davčnih obveznosti, ponovno registracijo dejavnosti, preprečevati zniževanje davčnih osnov in preprečevati nelojalno konkurenco.
Cilji projekta so usmerjeni predvsem k registraciji in legalizaciji opravljanja dejavnosti, zavezance pa želijo spodbuditi tudi k uporabi instituta samoprijave. V okviru projekta zato želijo povečati tudi zavedanje in osveščenost potrošnikov.