Airbus A380 na testni let okoli sveta

Največje potniško letalo na svetu bo po tehničnih zapletih poletelo na 17-dnevni testni polet okoli sveta, preden ga bodo predali naročnikom. 149 Airbusov je medtem že naročilo 16 letalskih družb.

Objavljeno
13. november 2006 13.35
Toulouse - Največje potniško letalo na svetu, Airbusov A380, bo danes po nizu tehničnih zapletov le poletelo na 17-dnevni testni polet okoli sveta.

Letalo, ki bo vzletelo s francoskega letališča v Toulousu, bo naredilo 10 postankov, od tega sedem v Aziji, tri pa v Avstraliji, Južnoafriški republiki in Kanadi.

Današnji testni polet naj bi bil zadnji večji preizkus tehnične ustreznosti letala, preden bo to predano naročnikom, ki dobavo letala že nestrpno pričakujejo.

Airbus A 380 bo danes poletel v smeri proti Singapurju, v sredo pa proti južnokorejski prestolnici Seul. Na drugem testnem poletu bo letalo poletelo iz Hongkonga v smeri proti japonskemu mestu Narita.

Na tretjem delu poti bo letalo poletelo s kitajskega letališča
Guangzhou v smeri proti Pekingu in Šanghaju. Zadnji del poti pa bo vključeval polet med Johannesburgom, Sydneyjem in kanadskim mestom Vancouver.

Evropski letalski proizvajalec Airbus je terminski načrt dobave letala A380 doslej podaljšal že trikrat na skupno dve leti, zaradi česar se je znašel pod plazom kritik s strani naročnikov letal, ki pa se zaenkrat še niso množično odločili za preklic letalskih naročil.

Doslej se je za ta preklic v začetku novembra kot prvo odločilo ameriško letalsko podjetje za prevoz tovora FedEx. Družba je preklicala naročilo za 10 letal tovorne različice A380, namesto njih pa je naročila 15 Boeingovih tovornih letal tipa 777, z možnostjo nakupa še dodatnih 15.

Prva v vrsti naročnic letala A380 je azijska letalska družba Singapore Airlines, ki naj bi letala te vrste prejela v drugi polovici naslednjega leta. Na izpolnitev naročila sicer čaka 16 letalskih družb, ki so skupaj naročile 149 letal omenjene vrste.

Letalski in oborožitveni koncern EADS, ki je večinski lastnik Airbusa, je v tretjem četrtletju zaradi zamika pri terminski dobavi letal A380 zabeležil 195 milijonov evrov izgube. V enakem lanskem obdobju je EADS ustvaril 297 milijonov evrov čistega dobička.