Rim - Nacionalni italijanski letalski prevoznik Alitalia je leta 2006     ustvaril 380 milijonov evrov čiste izgube, kar je dvakrat več kot leta     2005, izhaja iz poročila, ki ga je morala Alitalia izdelati pred     načrtovano privatizacijo družbe na zahtevo organa za nadzor nad trgovanjem     z vrednostnimi papirji Consob. Danes popoldan se sicer izteče rok za     oddajo ponudb za nakup najmanj 30,1 odstotka od skupno 49,9-odstotnega     deleža, ki ga ima država v družbi.
Povečala se     je tudi zadoženost družbe
Ustvarjena izguba je     bila bistveno višja od prvotnih napovedi družbe, da naj bi izguba znašala     okrog 221 milijonov evrov. Konec decembra se je v primerjavi z mesecem     prej znatno povečala tudi zadolženost družbe, in sicer za 6,4 odstotka na     1,03 milijarde evrov, kar Alitalia pripisuje visokim cenam goriva, stavkam     zaposlenih in konkurenci cenejših prevoznikov.
"Minulo leto     je bilo za družbo skok v prazno," ocenjujejo komentatorji     dogajanja. V Alitalii pa zatrjujejo, da jim likvidnost omogoča normalno     poslovanje za obdobje naslednjih 12 mesecev.
Med kupci tudi     Air France-KLM
Poročilo o poslovanju je Alitalia     italijanskemu regulatorju poslala le nekaj ur pred iztekom roka za oddajo     ponudbe za nakup državnega deleža v družbi. Med kupci naj bi se po     navedbah italijanskih medijev znašli francosko-nizozemski prevoznik Air     France-KLM, italijanski tekmec Air One, s katerim sodeluje tudi Lufthansa     in drugi investitorji, kot npr. Texas Pacific Group ter italijanski     industrijski mogotec Carlo De Bendetti.
Italijanska vlada je     v decembru morebitnim interesentom naložila nakup celotnega podjetja,     ohranitev "nacionalne identitete", logotipa in znamke letalske družbe ter     pripravo programa za prestrukturiranje podjetja. Od morebitnega kupca bo     poleg že omenjenih zahtev zahtevala jasno zavezo, da bo v prihodnje     ponujal letalske storitve po celotnem italijanskem ozemlju in ohranil     sedanje število zaposlenih (18.000).
Načrtovana prodaja pomeni     zaključek privatizacije družbe, iz katere se italijanske oblasti postopoma     umikajo že dlje časa. Konec leta 2005 je tako italijanska vlada svoj     lastniški delež v Alitalii znižala s 62,3 na zdajšnjih 49,9 odstotka.
Prihodnost nekdaj uspešne italijanske letalske družbe vidi izvršni direktor     Alitalie Giancarlo Cimoli v povezovanju z drugimi evropskimi     letalskimi prevozniki. Tako se je Alitalia o morebitnem povezovanju že     začela pogovarjati s francoskim prevoznikom Air France-KLM, ki pa je kot     pogoj za sodelovanje postavil prestrukturiranje Alitalie.    
	
            
                        
    
    
 
				 
						   
			    
				 
        
          
          
                        













 
									
																										
								
												
	
								 
									
																										
								
												
	
								 
									
																										
								
												
	
								