Alpetour v prvem četrtletju z višjim dobičkom od pričakovanega

Potovalna agencija Alpetour je v prvem četrtletju letos dosegla dobrih 408.000 evrov dobička iz poslovanja, kar je za skoraj 16 odstotkov več od načrtov.

Objavljeno
16. maj 2009 11.30
Ba.P./STA
Ba.P./STA
Kranj - Potovalna agencija Alpetour je v prvem četrtletju letos dosegla dobrih 408.000 evrov dobička iz poslovanja, kar je za skoraj 16 odstotkov več od načrtov. Kot je družba predstavila v svojem vmesnem poročilu, pa se že srečujejo tudi z učinki gospodarske krize, predvsem na področju turizma in vzdrževanja. Družba v svojem vmesnem poročilu, ki ga je objavila na spletnih straneh Ljubljanske borze, obenem ugotavlja, da se negativni učinki trenutne gospodarske slike v Sloveniji in svetu v družbi med drugim kažejo tudi pri upadu števila prodanih delavskih vozovnic ter prodaji osebnih vozil.

Na področju turizma so se prihodki v primerjavi s preteklim letom zmanjšali za 3,1 odstotka, od načrtovanih pa so manjši za skoraj 25 odstotkov. Razlog zmanjšanja prihodka doseženega z vzdrževanjem gospodarskih vozil za zunanje stranke pa je v tem, da je bil prav sektor prevozništva prvi pod udarom krize.

Družba je ustvarila za 3,1 odstotka več čistih prihodkov od prodaje kot v enakem obdobju preteklega leta, kar je za odstotek manj od načrtovanega. Poslovni odhodki so bili višji za 1,9 odstotka, torej so se povečali manj kot prihodki, predvsem na račun racionalizacije poslovanja in precej nižjih stroškov goriva glede na enako obdobje prejšnjega leta. Stroški dela in amortizacija so na ravni planiranih.

Na finančnem delu izkaza poslovnega izida so odhodki iz finančnih obveznosti za 30 odstotkov višji kot lani, kar je posledica najetih leasingov za financiranje nabave vozil v decembru 2008 in januarju 2009.

Med odvisnimi podjetji je edino podjetje KAM-BUS doseglo rast prihodkov od prodaje, in sicer za pet odstotkov, kar je na ravni načrtov. Nedoseganje načrtovanih in lanskoletnih rezultatov v odvisnem podjetju Integral Avto Jesenice je glede na vmesno poročilo posledica recesije, ki se najbolj pozna v prodaji vozil. Tudi odvisno podjetje Integral AP Tržič je zabeležilo padec prihodkov, kar je posledica predvsem nadaljnjega upadanja števila prepeljanih potnikov na rednih progah in manjše prodaje posebnih voženj.