Skupina Alstom, v kateri so trije sektorji (električna distribucijska omrežja, transport in električna energija), je nastala leta 1928. Najbolj znana je po izdelavi hitrih vlakov, imenovanih TGV (zdaj že AGV), ki so še danes simbol hitrega vlaka in urejenega železniškega prometa. V primerjavi s Siemensovim ICE TGV še vedno velja za varnejšega, pravijo nekateri, predvsem zaradi koncepta – izdelava v enem kosu, in ne po delih, kot pri ICE.
Razširjenost Alstomovih vlakov, tramvajev in metrojev
Alstom je prisoten na Kitajskem, v Singapurju, kamor je pripeljal Metropolis – metro brez voznika – v Kazahstanu, Indiji, Indoneziji, ZDA, Avstraliji in Evropi. 28 mest uporablja Alstomov tramvaj Citadis (Istanbul, Barcelona, Madrid, Alžir, Melbourne so le nekatera od njih). Lani so se tudi z Beogradom pogovarjali o gradnji metroja in projektiranju ter prenovi železnice v Srbiji. Poleg tega izdelujejo še turbine za jedrske elektrarne, vetrne elektrarne, plinske, hidro- in termoelektrarne, električna omrežja in daljnovode, lokomotive, železniško infrastrukturo in ladje.
Novejša zgodovina
Leta 2000 je kupil 51-odstotni delež Fiata Ferroviarie, italijanskega izdelovalca nagibne tehnologije za vlake (Pendolino). Leta 2003 je izdelal takrat največjo potniško križarko na svetu, Queen Mary 2. Z nakupom 21-odstotnega deleža je leta 2004 vstopila v Alstom država – razlog: pomoč pri okrevanju družbe. Leto pozneje je britanski energetski sektor prodal angleškemu skladu Barklays Private Equity. L. 2008 je predstavil novi hitri vlak AGV, nadgradnjo TGV, ki dosega komercialno hitrost 360 kilometrov na uro. Dve leti pozneje pa je vstopil v Arevo T&D, divizijo Areve, ki se ukvarja z električnimi omrežji. Takrat je Alstom začel ponujati tudi celovite rešitve za proizvajanje in distribucijo električne energije.
Korupcija
Leta 2008 je Wall Street Journal zapisal, da je bil Alstom med letoma 1995 in 2003 vpleten v korupcijo v Aziji in Južni Ameriki. V Sao Paulu je menda plačal 6,8 milijona dolarjev podkupnin za pridobitev posla, vrednega 45 milijonov dolarjev. Francosko sodišče je nedavno razsodilo, da novinar nima konkretnih dokazov za svoje navedbe, in da v Alstomu ne obstaja organizacijski sistem podkupovanja.
Poslovanje
Podjetje je imelo v letu 2009/10 81.500 zaposlenih v več kot 70 državah. Ustvarilo je eno milijardo čistega dobička ob skoraj 19 milijardah evrov prihodkov.