Američani ne zaupajo ameriškim avtomobilom

Američani imajo predsodek do avtomobilov ameriških proizvajalcev, je pokazala raziskava AP-AOL. Vprašani bolj zaupajo japonskim avtomobilom kot pa izdelkom družb General Motors, Ford Motor in ostalih.

Objavljeno
14. januar 2007 10.26
Ameriški klasik proizvajalca GMC
Washington - Američani imajo predsodek do avtomobilov ameriških proizvajalcev, je pokazala raziskava AP-AOL. Vprašani Američani namreč bolj zaupajo japonskim avtomobilom kot pa izdelkom ameriških avtomobilskih proizvajalcev, med katerimi so največji družbi General Motors in Ford Motor ter skupina Chrysler. Omenjene družbe se posledično na domačem trgu srečujejo z izgubami tržnih deležev, medtem ko beležijo povečevanje prodaje na razvijajočih se azijskih trgih.

Toyota na prvem mestu

V raziskavi je 44 odstotkov vprašanih Američanov izrazilo prepričanje, da najboljše avtomobile izdelujejo na Japonskem, 29 odstotkov jih meni, da v ZDA, 15 odstotkov pa jih prisega na nemške avtomobile. Pri avtomobilskih proizvajalcih pa je četrtina vprašanih kot najboljšega proizvajalca navedla japonsko Toyoto, 21 odstotkov družbo General Motors in 17 odstotkov prav tako japonsko Hondo.

Ob tem je tudi 85 odstotkov voznikov, ki so lastniki tujih avtomobilov, s svojimi jeklenimi konjički zelo zadovoljnih. Med lastniki ameriških avtomobilov se jih je kot zelo zadovoljnih opredelilo 80 odstotkov.

Lojalnost

Kljub ne preveč vzpodbudnim informacijam pa je anketa odkrila določeno stopnjo lojalnosti do domačih podjetij in nekaj informacij, na katerih bi lahko gradili ameriški avtomobilski giganti. Tako je le 17 odstotkov vprašanih dejalo, da bi raje kupili tuj avtomobil kot domačega. Ob tem jih je 39 odstotkov navedlo, da bi raje kupili ameriški avtomobil, 44 odstotkom pa je vseeno, od kod izvira njihov jekleni konjiček.

S starostjo tudi narašča podpora ameriškim avtomobilskim proizvajalcem. Medtem pa je 60 odstotkov anketirancev, mlajših od 30 let, izjavilo, da so pripravljeni kupiti tako ameriški kot tudi tuj avtomobil. Ameriški proizvajalci avtomobilov bi se morali po ocenah raziskovalcev še posebej potruditi, da bi bili njihovi avtomobili privlačni za mlade, saj imajo tu enakovredne možnosti kot tuji proizvajalci.

Prav tako so manj izobraženi bolj lojalni do domačih proizvajalcev kot tisti z višjo stopnjo izobrazbe. 51 odstotkov tistih s srednješolsko ali nižjo izobrazbo ima namreč raje motorna vozila, narejena v ZDA, medtem ko ta odstotek pri ljudeh z diplomo znaša le 31 odstotkov.

Rekordni ameriški izvoz na azijske trge

Tuji avtomobilski proizvajalci, predvsem Japonci, so se v minulih letih začeli prebijati na sam vrh največjih proizvajalcev, pri čemer so kupce pritegnili predvsem z dobrim izkoristkom goriva v njihovih motorjih in okolju prijazno tehnologijo. Ameriški proizvajalci pa vse več avtomobilov izvažajo v azijske države, predvsem na Kitajsko.

Družba Ford Motor je tako v minulem letu na Kitajskem prodala rekordnih 166.722 avtomobilov, kar je 86,6 odstotka več kot leto poprej. Družba zato že napoveduje, da bo kitajski trg eden bistvenih pri utrjevanju njenega položaja med svetovnimi avtomobilskimi proizvajalci. Družba General Motors je medtem lani v azijsko-pacifiški regiji prav tako dosegla rekordno prodajo. Ta je znašala 877.000 vozil, kar pomeni 31,8-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2005.