Ameriške TV mreže proti YouTube

Dve vodilni ameriški televizijski mreži se bosta s svojimi televizijskimi oddajami povezali v enoten spletni portal, da bi tako lažje konkurirali spletnim portalom za izmenjavo videov kot je YouTube.

Objavljeno
23. marec 2007 13.24
Google je izdatno odprl denarnico za YouTube
New York - Ameriški televizijski mreži NBC Universal in Fox bosta svoje vodilne televizijske nanizanke kot sta 24, House and Heroes kot tudi filmske uspešnice objavili na skupni spletni strani, ki bo nosila tudi oglasne vsebine. S to pobudo nameravajo doseči večji nadzor na doseganjem njihovih vsebin prek interneta. Družba Viacom je že sprožila tožbo za milijardo dolarjev proti spletnemu portalu YouTube, zaradi kršenja avtorskih pravic.

Viacom, ki je lastnik televizijskih programov MTV in Nickleodeon trdi, da YouTube nezakonito prikazuje njihove oddaje. Viacom trdi, da se na YouTube neavtorizirano prikazuje približno 160.000 video odlomkov, ki so dosegli več kot milijardo in pol ogledov. Lastnik spletišča YouTube, podjetje Google, je prepričan, da YouTube spoštuje zakonite pravice nosilcev avtorskih pravic.

Poznavalci področja verjamejo, da se bodo tudi druge televizijske mreže kmalu pridružile distribucijski zvezi, ki bo med drugim ponudila tudi takšne filmske uspešnice kot so Borat, The Devil Wears Prada in druge uspešne televizijske oddaje in nanizanke. Svoje vsebine nameravajo distribuirati prek portalnih spletišč Yahoo, AOL, MSN in MySpace.

Predstavniki podjetja News Corporation, ki je lastnik televizijske mreže Fox in filmskega studia 20th Century Fox, so povedali, da bo takšen razvoj dvignil internetni video na povsem novo raven.

"Že ob zagonu bomo imeli imeli dostop do celotnega internetnega občinstva,“ je prepričan Peter Chernin, eden vodilnih ljudi pri News Corporation. "Prvič v zgodovini bodo uporabniki dobili to, kar hočejo – profesionalno izdelane video vsebine, ki jim bodo dostavljene tja, kjer bivajo.“

Pri Viacomu so z veliko naklonjenostjo pozdravili pobudo, da lastniki vsebin prevzamejo vodilno vlogo pri zaščiti svojega materiala. Vendar pa analitiki menijo, da takšna poteza ne bo hudo prizadela spletnega portala YouTube, saj njegovi uporabniki cenijo družabno izkušnjo socialnega mreženja vsaj toliko kot tam dosegljive video vsebine, če ne celo bolj.