Bo Mehdornovo brezplačno svetovanje stalo pol milijona evrov?

Za projekt Slovenskega logističnega holdinga je prometno ministrstvo iz svojih proračunskih postavk zagotovilo in izplačalo 51.002,18 evrov, je zapisano v odgovoru na poslansko vprašanje poslanca Janeza Ribiča. Hartmut Mehdorn, ki ga je za svetovanje pridobil predsednik slovenske vlade Borut Pahor, pa svojih storitev (še ni dobil) plačanih.

Objavljeno
28. februar 2011 18.33
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo
Ljubljana - Na ministrstvu priznavajo, da je svetovalno podjetje Roland Berger izstavilo račun za 476 tisoč evrov, ki pa ga zavračajo, ker z družbo ni bila podpisana nikakršna pogodba.

V odgovoru na poslansko vprašanje so na ministrstvu zapisali, da so bili skupni stroški za dve konferenci na Gradu Brdo 3.681,29 evrov; stroški študij oziroma priprav odgovorov na pravna in ekonomska vprašanja, ki sta jih pripravila Inštitut za primerjalno pravo pri Pravni fakulteti v Ljubljani in Fakulteta za management v Kopru, so bili skupaj 41.880 evrov; stroški za poti in nočitve pa so znašali skupaj 5.440,89 evrov. Za slednjo vsoto je moč sklepati, da je bila namenjena obiskom nekdanjega direktorja nemških železnic Deutsche Bahn Hartmuta Mehdorna.

Ob likvidnostni krizi Slovenskih železnic je prometno ministrstvo v začetku lanskega leta pripravilo mednarodni razpis za izbor svetovalca, na katerega se je prijavilo osem družb, na pogajanjih jih je nato sodelovalo šest: A. T. Kearney, Deloitte Revizija, McKinsey, Railstics, The Boston Consulting Group, Transcare AG in dunajski Roland Berger Strategy Consultations, ki bi svetovanje opravil za 485 evrov, med svojimi referencami pa je omenjal Hartmuta Mehdorna.

Hkrati z izborom družbe A. T. Kearney Svetovanje je Borut Pahor najavil, da bo pri sanaciji SŽ sodeloval Mehdorn. 1,2 milijona evrov (brez DDV) vredna pogodba z A. T. Kearney Svetovanje je bila nato podpisana šele tričetrt leta kasneje, v začetku lanskega decembra. Mehdorn je že po prvem obisku Slovenije povedal, da se s sanacijo SŽ v bistvu ne bo ukvarjal, svetoval pa je oblikovanje logističnega holdinga. Na prometnem ministrstvu sta bila tako oblikovana kar dva posvetovalna organa, eden za sanacijo SŽ in drugi za oblikovanje logističnega holdinga.

Pri delu komisij za ustanovitev logističnega holdinga sta po naših informacijah v resnici sodelovala dva svetovalca iz Roland Bergerja. Tudi na prvi logistični konferenci na Bledu je Hartmut Mehdorn imel pripravljene materiale, ki jih ni sestavil sam. V Intereuropi in Luki Koper, poleg SŽ predvidenih članic logističnega holdinga, so imeli že med pripravami na prvo konferenco pomisleke o predajanju informacij o poslovanju družb.

Očitno upravičeno. V odgovoru na poslansko vprašanje so na prometnem ministrstvu sedaj napisali, da resorni ministrstvi za promet in finance nimata odprtih obveznosti, vezanih na projekt slovenskega logističnega holdinga niti do svetovalne družbe Roland Berger. Februarja (4. in 23.) sta prišla na ministrstvo za promet opomina za neplačan račun v višini 476.000,00 evrov, ki ju je poslala svetovalna družba Roland Berger, vendar na ministrstvu računa nimajo zavedenega, imajo pa njihov dopis, naslovljen 17. decembra 2010, ki omenja tudi račun. Na prometnem ministrstvu opomin in račun zavračajo, ker po njihovih navedbah ni bilo izvedeno javno naročilo in ker nimajo sklenjene nikakršne pogodbe s svetovalno družbo Roland Berger, tako da posledično tudi ni podlage za plačilo zahtevane vsote.

Iz družbe Roland Berger Strategy Consultants so za Delo.si sporočili, da načeloma ne komentirajo poslov in da dosledno spoštujejo zaupnost, tako da niso odgovorili na vprašanje o njihovem odnosu s Hartmutom Mehdornom.