V t.i izjavi o možnih kršitvah, ki predstavlja prvo etapo v postopku proti kršiteljem prava EU na področju konkurence, je zapisala svoje ugotovitve glede usklajevanja komercialnih, izvedbenih in marketinških dejavnosti na čezatlantskih povezavah. Družbe naj bi se dogovarjale glede urnikov, zmogljivosti, cen in upravljanja s prihodki. Gre še posebej za povezave med EU, Švico in Norveško ter Severno Ameriko (Kanada, ZDA, Mehika in Portoriko).
Evropska komisija je sicer nedavno sprožila tri preiskave več družb, ki so članice treh združenj letalskih prevoznikov. V vseh primerih sumi, da dogovori med temi letalskimi prevozniki predstavljajo omejevalno poslovno ravnanje na čezatlantskih povezavah. Prva preiskava je zgoraj omenjena, drugi dve pa se nanašata na obstoječe ali načrtovano sodelovanje med štirimi člani združenja Star Alliance - družbami Air Canada, Continental, Lufthansa in United - ter med članoma združenja Skyteam (Air France-KLM, Delta/Northwest).
Družbe lahko sedaj na izjavo Bruslja odgovorijo pisno, lahko pa zahtevajo tudi ustno zaslišanje. Dejstvo, da je komisija nadaljevala postopek proti združenju, še ne pomeni, da bo na koncu dejansko sprejela sklep o kršitvah in določila kazen za nezakonito početje.
Če pa bo komisija takšno odločitev sprejela, pa družbam grozi kazen v višini 10 odstotkov letnega prometa.