Ljubljana - Datum poletnih sezonskih razprodaj tekstila in obutve je kljub nedavnim spremembam pravil pri sezonskih razprodajah ostal enak, namreč drugi delovni ponedeljek v juliju. Z današnjim dnem so torej trgovci s tekstilom in obutvijo začeli »prazniti« prodajalne po stari, preizkušeni metodi, s temeljit(ejš)im znižanjem cen izdelkov iztekajoče se sezone.
Ob tem naj spomnimo, da je Trgovinska zbornica Slovenije (TZS), ki je prejšnji teden uradno postala reprezentativna, konec maja sprejela nova razprodajna pravila. Ta za zdaj obvezno veljajo le za njene člane. Bistvena novost teh pravil je, da trajanje razprodaje določi vsak trgovec posebej v skladu s svojo poslovno politiko, skrajna omejitev obdobja pa je kar 60 dni (prej so bile razprodaje omejene na dva oziroma tri tedne). V tem času se mora trgovec ravnati po pravilih, ki veljajo za razprodaje in ne sme dajati drugih popustov ali izvajati drugih prodajnih akcij, razen tistih, ki jih daje za daljše časovno obdobje in niso vezane na posamezno vrsto blaga. Teh omejitev se morajo držati tudi trgovci, ki razprodaje ne bodo začeli 14. julija, a zanje velja omejitev le dva tedna.
V novih pravilih pa ni več določila, da se mora trgovec vzdržati zniževanja cen ali prodajnih akcij teden dni pred razprodajami. Prav to se je letos še kako odrazilo na terenu. Trgovci so se - po izkušnjah kolegov iz številnih držav EU - že sredi junija začeli kosati, kdo bo prej pritegnil iz denarnic potrošnikov še svežo, junija izplačano plačo. Popusti in predrazprodajne akcije so se vrstile, pri čemer so bila znižanja cen v povprečju nižja (do okoli 20-odstotna) od teh, ki jih lahko pričakujemo v redni sezonski razprodaji (vsaj 40-, pa vse do 70-odstotna).
Iz tiskane izdaje Dela.