Darja Radić: Nič nimam proti ladijskemu turizmu

Ministrica Darja Radić ni proti potnikom s križark, opozarja le na nujnost dobre organiziranosti. "Nič nimam proti ladijskemu turizmu. To je zanimiv del turistične ponudbe, ki pomeni priložnost za njen razvoj."

Objavljeno
02. marec 2011 20.02
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper – Ministrica za gospodarstvo Darja Radić nam je pojasnila, kakšen je njen pogled na ladijski turizem (turisti s križarjenj) v Sloveniji: »Moj odgovor je bil že doslej dovolj jasen in ga, upam, še zadnjič ponavljam. Nič nimam proti ladijskemu turizmu. To je zanimiv del turistične ponudbe, ki pomeni priložnost za njen razvoj.

Vendar moramo upoštevati, da gre za poseben turistični proizvod, ki lahko ob neprimerni organiziranosti in frekvenci prinese več negativnih kot pozitivnih učinkov.« V preteklosti smo že večkrat poskušali dobiti ministričin odgovor na to vprašanje, a zaman. Zdaj je povedala tako: »Prevelika frekvenca ladij lahko ob neprimerni organiziranosti preseže nosilno zmogljivost posameznih destinacij, kar vodi v preobremenitev družbenega okolja in v nezadovoljstvo gostov. Oboje ima negativne učinke na dolgoročno uspešen razvoj tega dela turizma. Da tega ne bo, sta ključni odlična organiziranost vseh udeležencev in premišljena odločitev o frekvenci prihoda ladij v koprsko pristanišče. Odločno zavračam vse trditve, da sem nasprotnica ladijskega turizma, ki so poskus, da se me na vsak način predstavi javnosti kot nasprotnico razvoja turizma na Obali.«
»Ministrstvo za gospodarstvo pa bo ladijski turizem podpiralo v okviru svojih pristojnosti predvsem skozi promocijo in trženjske aktivnosti STO na enak način ter pod enakimi merili in kriteriji, kot veljajo za vse druge turistične proizvode v državi,« je še povedala ministrica Darja Radić.

Ozka grla pri nas niso težava

Janez Maček
, vodja turistične agencije Atlas Express Portorož, ki ima precej zaslug za prihod potniških ladij v slovenska pristanišča, je z odgovorom ministrice zadovoljen: »Ministrica razume turizem in odgovor je konstruktiven. Dejavnost mora biti dobro organizirana in usklajena med vsemi udeleženci, kar se v našem primeru tudi dogaja. To so ladjarji zaznali in nas v tem primeru podpirajo in hvalijo. Zato se odločajo za več prihodov v naša pristanišča. Zasluge za to imajo občina Koper, Luka Koper, Primorska gospodarska zbornica in tudi moja agencija. Strinjam se, da lahko v nekaterih pristaniščih (kot sta Dubrovnik in Benetke) nastanejo ozka grla. Toda Združenje sredozemskih pristanišč je uvedlo platformo, ki pomaga koordinirati načrtovanje prihodov ladij prav zato, da ne bi bilo teh primerov. V Kopru tako in tako ne moremo sprejeti več kot tri ladje hkrati, ker ni več prostora, razen če se zasidrajo na morju.« Janez Maček na naše dodatno vprašanje, ali se mu zdi, da je država naredila dovolj za postavitev terminala, odgovoril: »Nikoli ni dovolj. Če bi bila država dovolj učinkovita, bi potniški terminal v Kopru že stal.«