Davčne blagajne: vloge za potrdila so na eDavkih

Naročnik bo od finančne uprave dobil geslo in referenčno številko, s katerima bo namensko digitalno potrdilo prevzel od ministrstva za javno upravo.

Objavljeno
16. november 2015 13.00
iza-Davčne blagajne
Katarina Fidermuc, Nedelo
Katarina Fidermuc, Nedelo

Ljubljana − Finančna uprava je danes nekaj pred 15. uro uporabnikom sistema eDavki omogočila, da oddajo vlogo za namensko digitalno potrdilo, ki ga bodo uporabljali v sistemu davčnih blagajn.

V sistemu eDavki sta zdaj torej obrazca za naročilo in preklic namenskega potrdila. Z vlogo bodo bodoči uporabniki davčnih blagajn naročili brezplačna digitalna potrdila, ki jih bodo uporabljali le za davčno potrjevanje računov in nič drugega – zato so v tej povezavi to obvezna, namenska potrdila, ki jih ne bo mogoče uporabiti nikjer drugje. Namenska digitalna potrdila bo brezplačno izdajalo ministrstvo za javno upravo.

Število ne bo omejeno

Število brezplačnih potrdil na zavezanca ne bo omejeno. »Namensko digitalno potrdilo, ki ga bo mogoče uporabljati le v sistemu davčnih blagajn, bo vezano na pravno osebo, ne na posameznika,« poudarja Sebastijan Prepadnik iz generalnega finančnega urada. Prek sistema eDavki bo mogoče oddati vlogo za namensko potrdilo in tudi za preklic.

Vsi zavezanci, ki so finančni upravi dolžni oddajati različna davčna poročila in letni davčni obračun, morajo že zdaj uporabljati elektronsko povezavo prek sistema eDavki, v katerega vstopajo s (plačljivimi) digitalnimi podpisi različnih pooblaščenih izdajateljev − s temi potrdili si pri davčnem potrjevanju računov torej ne bodo mogli pomagati.

Zavezanec, ki ne uporablja sistema eDavki, bo lahko za pridobitev namenskega digitalnega potrdila pooblastil koga drugega − računovodski servis ali ponudnika davčne blagajne, poudarjajo v finančni upravi. »Če zavezanec ne uporablja eDavkov, lahko pooblasti koga tretjega, na primer računovodski servis, da v njegovem imenu naroči in prevzame potrdilo. Pri tem pooblastilu bodo veljala enaka pravila kot pri drugih,« pravi Stojan Glavač iz generalnega finančnega urada. Prav za zavezance, ki bodo za pridobitev namenskega digitalnega potrdila pooblastili nekoga drugega, je na spletni strani finančne uprave dosegljivo pojasnilo o pooblaščanju.

Potrebovali jih bodo tudi uporabniki vezanih knjig

Tudi ročno izpisana potrdila o plačilih iz vezane knjige, ki jih označi finančna uprava, bodo morali izdajatelji v desetih delovnih dneh vnesti v informacijski sistem finančne uprave in jih tako potrditi: zato bodo potrebovali namensko digitalno potrdilo, saj brez njega ne bodo mogli vstopiti v sistem davčnih blagajn in tudi ne bodo mogli uporabljati programa miniblagajna.

Pomembno je, da bodo bodoči uporabniki sistema davčnih blagajn namenska digitalna potrdila dobili pred 1. decembrom, ko bo začel delovati informacijski sistem finančne uprave za davčno potrjevanje računov, saj ga brez njih ne bodo mogli uporabljati, čeprav si bodo priskrbeli vso drugo opremo in programe.

Od 2. januarja 2016 bodo izdajatelji dolžni potrjevati račune, za katere bodo plačila dobili v gotovini, čeprav le manjši del zneska. Veljavni zakon o davčnem potrjevanju računov v prehodnem obdobju do 31. decembra 2017 še omogoča tudi potrdila iz vezane knjige, po 1. januarju 2018 pa le še račune, izdane prek elektronskih naprav.