Mercator od leta 2006 ne pošilja voščilnic, ne podarja daril in ne prireja sprejemov za poslovne partnerje ter zaposlene, temveč denar nameni lastni humanitarni fundaciji za pomoč zaposlenim, ki so se znašli v stiski. Doslej so razdelili več kot 250.000 evrov tistim, ki so potrebovali pomoč zaradi smrti svojca, bolezni delavca ali njegovih ožjih družinskih članov, naravnih in drugih nesreč, prav tako so denar namenili za financiranje zdravstvenih pregledov in za štipendije družinskih članov zaposlenih.
Darilom so se odrekli tudi v Microsoftu Slovenija, kjer bodo denar, ki bi ga sicer porabili za novoletno obdarovanje in srečanje s poslovnimi partnerji, namenili ljubljanskemu kliničnemu centru, in sicer kardiološkemu oddelku za nakup elektrofiziološkega stimulatorja. Kaj pa voščilnice? »Izdelali digitalno voščilnico in jo poslali poslovnim partnerjem in strankam po elektronski pošti. Ta način nam je pri srcu tudi zato, ker prihranimo nepotrebno porabo papirja in tiskanja.«
V Mladinski knjigi vsako leto obdarijo zaposlene in njihove otroke, poslovne partnerje in upokojence. »Kot založnik vedno podarjamo knjige, saj verjamemo, da je prav to najlepše darilo. Letos bomo obdarovali precej manj kot v preteklih letih. Omejili smo naročilo rokovnikov, koledarjev in knjižnih daril, tiskane voščilnice pa bomo zamenjali z elektronskimi. S tem bomo v primerjavi z lanskim letom stroške zmanjšali za 75 odstotkov. Večino privarčevanega bomo namenili Karitasu. Novoletno zabavo za zaposlene prirejamo vsako leto, saj je to za večino od nas edina priložnost, da se srečamo s predstavniki hčerinskih podjetij iz tujine, pripravili pa bomo tudi večerni sprejem za poslovne partnerje. Tam imamo priložnost, da se spoznamo z vsemi tistimi, s katerimi se sicer pogovarjamo le po telefonu ali elektronski pošti,« je dejala Mojca Hribar.
O dobrodelni noti razmišljajo tudi v Termah Snovik, ki so že doslej zaposlenim, poslovnim partnerjem in rednim obiskovalcem izročili uporabna, simbolična darila, ki odražajo identiteto podjetja. »Tokrat bo to paket zeliščnih čajev z našega vrta s priloženim receptom za pripravo. S tem se simbolično navezujemo na naše delovanje, sobivanje z naravnim okoljem ter storitvami dobrega počutja,« je povedala izvršna direktorica Andreja Uštar. Poslovne partnerje bodo povabili na poslovno kosilo, zaposlene pa na ekskurzijo.
Sodelavce in poslovne partnerje vsako leto obdarijo tudi v Si.mobilu. »To leto je v podjetju zaznamovala skrb za okolje. Temeljito smo prevetrili naše navade, ki vplivajo nanj, in sprejeli ukrepe, s katerimi vzpostavljamo bolj odgovoren odnos do okolja, predvsem do čiste vode. Vodilo projekta se kaže v darilih za poslovne partnerje in za zaposlene in njihove otroke. Zaposlenim in poslovnim partnerjem podarjamo steklenico in kozarec. Želimo jih namreč opomniti, da vsakodnevna poraba plastenk vode ni potrebna. Opozarjamo jih, naj premislijo, kaj, kje, kako in zakaj jih (u)porabljajo. Z darilom sporočamo, da nam ne sme biti vseeno za količine odpadkov, ki nastajajo zaradi neštetih plastenk in druge embalaže za enkratno uporabo,« je sporočilo daril opisal Jure Bohinc. V podjetju srečanj za poslovne partnerje ne prirejajo, pripravijo pa novoletno zabavo za zaposlene in njihove otroke - te vsako leto obišče Božiček.
Iz torkove tiskane izdaje Dela