Deutsche Bahn ostaja »v megli«

Kako bi nemški transportno-logistični velikan Deutsche Bahn v prihodnje lahko deloval v Sloveniji, je negotovo. Slovenija naj bi najprej konsolidirala in na novo organizirala železnice, šele nato bo na vrsti razmislek o sodelovanju s tujimi partnerji.

Objavljeno
06. oktober 2009 10.23
P. Ž.
P. Ž.
Berlin - Državni sekretar na slovenskem ministrstvu za promet Igor Jakomin je v ponedeljek z nemškim kolegom Achimom Grossmanom podpisal izjavo o nadaljnjem razvoju sodelovanja v železniški dejavnosti. V dokumentu sta državi kot prednostni interes poudarili povečanje tovornega in potniškega prometa. Tudi pri posodobitvi slovenske železniške infrastrukture sta strani pripravljeni povečati sodelovanje, vključno z razvojem hitrega potniškega prometa.

Jakomin je nemškemu kolegu predstavil slovensko usmeritev postati »logistična platforma« za srednjo in jugovzhodno Evropo s kakovostno infrastrukturo in organizacijo premikov blaga. To ji zagotavlja geostrateški položaj, saj je v evropsko transportno omrežje vključena z dvema vseevropskima koridorjema. Cilj Slovenije je posodobiti železniško infrastrukturo in zgraditi omrežje, s katerim se bo Slovenija povezala s sosedi, drugimi članicami EU in v prihodnje tudi z Azijo.

Kako bi nemški transportno-logistični velikan Deutsche Bahn v prihodnje lahko deloval v Sloveniji, je negotovo. O lastniškem vstopanju ali sodelovanju s Slovenskimi železnicami, Luko Koper in Interevropo se je veliko ugibalo in razpravljalo v času nekdanje slovenske vlade Janeza Janše, a konkretnih sprememb ni bilo. Sodelovanje je bilo tudi tema pogovorov premiera Boruta Pahorja in kanclerke Angele Merkel marca letos, ko sta se oba zavzela za nadaljevanje pogovorov v tej smeri. Po razlagah slovenske strani konkretna vprašanja o takem sodelovanju z Deutsche Bahnom še niso na mizi. Slovenija naj bi najprej konsolidirala in na novo organizirala železnice, šele nato bo na vrsti razmislek o sodelovanju s tujimi partnerji.

Iz tiskanega Dela.