Dokazati bo treba resnost načrtov

Kako resno se Slovenija pripravlja na obnovo železniškega omrežja in projekte, ki naj bi jih izdatno sofinancirala Evropska unija? Bodo železniški tokovi obšli Slovenijo?

Objavljeno
16. marec 2007 07.00
Koper – Kako resno se Slovenija pripravlja na obnovo železniškega omrežja in projekte, ki naj bi jih izdatno sofinancirala Evropska unija? Bodo železniški tokovi obšli Slovenijo? Bi lahko dvojni drugi tir začeli graditi v prihodnjih letih? To so bila vprašanja, ki so jih postavili na svetniškem večeru koprskih Socialnih demokratov, navzoč pa je bil tudi Lodovico Sonego, odbornik dežele Furlanije - Julijske krajine za prostorsko planiranje, energijo, mobilnost in prometno infrastrukturo, ki je opozoril, da bodo organi EU v prihodnjih treh mesecih delili denar za peti koridor.

»Zdaj bi morale zainteresirane države dokazati resnost načrtov pri dograjevanju železniškega omrežja. Prepričati moramo evropsko komisijo, da imamo na obmejnem območju resne namene. Če ne bo dobila takega vtisa, se bomo lahko o finančni podpori začeli znova pogovarjati šele leta 2013. Italijanska vlada je komisiji že predlagala, naj za peti koridor porabi milijardo evrov od skupno osmih, ki jih bo v finančni perspektivi 2007–2013 namenila transevropskim potem. Slovenija bi morala kandidirati z največjim mogočim deležem,« je poudaril Lodovico Sonego.

Dodal je, da je vlada Furlanije - Julijske krajine (skupaj z vladama Venete in italijanske države) Sloveniji predlagala, naj porabi sredstva Interrega III A, namenjena projektiranju čezmejnega odseka Trst–Divača. Italijanska vlada naj bi za ta projekt dobila 1,7 milijona, Slovenija pa 300 tisoč evrov. Napovedal je, da bo Furlanija - Julijska krajina v popolnem soglasju z italijansko vlado vnovič predlagala železniško povezavo Trst–Koper, ki ni alternativa petemu koridorju (ali drugemu tiru). Dodal je še, da si v sosednji italijanski deželi želijo posodobiti tudi koridor, ki bo povezoval Trst z Gdanskom.

Bruno Korelič, nekdanji dolgoletni direktor Luke Koper v pokoju, je poudaril, da se slovenska vlada (ne samo zdajšnja) igra z usodo slovenskih železnic, saj je njihovo stanje katastrofalno. Po njegovih informacijah je uresničevanje petega koridorja ogroženo, samo »kozmetični popravki« na železniški progi še ne pomenijo resnega pristopa. Če se bo Italija naveličala slovenskega omahovanja, bo dala prednost povezavi proti Madžarski prek Avstrije, s čimer se bodo blagovni tokovi izognili Sloveniji. Tudi Patrick Vlačič, svetovalec predsednika SD za promet, je opozoril, da železniški načrti z leve in desne prehitevajo slovenske, saj predvidevajo dodatni krak petega koridorja z Reke, kar bi lahko bil še en obvod slovenskega železniškega omrežja.

Več v današnjem tiskanem Delu