Droga Kolinska z 280 milijoni evrov prihodkov

Droga Kolinska je v prvih devetih mesecih letos ustvarila 280 milijonov evrov prihodkov oz. šest odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Rast beleži na vseh štirih jedrnih programih. Videoposnetek

Objavljeno
01. december 2008 16.14
Droga Kolinska
Ti. K./STA
Ti. K./STA
Ljubljana - Droga Kolinska je v prvih devetih mesecih letos ustvarila 280 milijonov evrov prihodkov oz. šest odstotkov več kot v enakem obdobju lani, dobiček iz poslovanja pred amortizacijo pa se je znižal za štiri odstotke na 34 milijonov evrov. Rast beleži na vseh štirih jedrnih programih, in sicer na vseh ključnih trgih.

Kot je povedala podpredsednica uprave Droge Kolinske Milena Štular, je ustvarjeni devetmesečni denarni tok iz poslovanja v višini 34 milijonov evrov uspeh, saj je treba upoštevati izpad Unileverja in izredno visoke cene surovin v začetku leta.

Droga Kolinska po besedah Štularjeve posluje v skladu z načrti; podobno je pričakovati tudi v 2009. Podrobno o načrtih za 2009 Štularjeva ni govorila, saj bodo prav danes popoldne zaključili načrt za prihodnje leto.

Družba je v zadnjem letu izvedla reorganizacijo ter strategijo internacionalizacije in osredotočenosti na ključne blagovne znamke. "Z reorganizacijo po vzoru prehrambenih multinacionalk se prilagajamo zahtevnemu okolju prehrambene industrije, v katerem prevladujejo močne blagovne znamke, potrošniški trendi in življenjski stil pa se neprestano spreminjajo," je povedala Štularjeva.

Vsi programi so zabeležili rast na ključnih trgih: pijače štiriodstotno, kava 11-odstotno, prigrizki 27-odstotno, namazi pa rekordno 50-odstotno rast. Po kategorijah je Droga Kolinska največji delež prihodkov, 33 odstotkov, zabeležila v kategoriji kava, sledijo sladki program (16 odstotkov), Argeta (14 odstotkov), Cockta (sedem odstotkov), slani program (pet odstotkov) in Donat (štiri odstotke).

Po geografskih trgih pa je Droga Kolinska v prvih devetih mesecih letos največ prihodkov ustvarila v Srbiji in Črni gori (43 odstotkov), sledita Slovenija z 22 odstotki ter BiH s 13 odstotki. Ostalih 22 odstotkov prihodkov je Droga Kolinska skupaj ustvarila na Hrvaškem, v Rusiji in vzhodni Evropi, Makedoniji, državah EU in na ostalih tujih trgih.

Droga Kolinska se je s strategijo internacionalizacije osredotočila na ključne blagovne znamke z visokim potencialom rasti in z močno navzočnostjo v regiji: Barcaffe, Donat, Cockta, Argeta, Grand kafa, Šratk in Smoki. Ostale blagovne znamke so namenili prodaji. Tako je družba že prodala program praškastih proizvodov družbi Dr. Oetker Slovenija. Podravka je kupila program žitnih kosmičev Čoko in Čokolešnik, podjetje Orka je novi lastnik programa vložene zelenjave in omak Droga, Tomatina in Argo. Žito pa je kupil čaje 1001 cvet, riž in mlevske izdelke Zlato polje ter začimbe Maestro.

Med vsemi programi, ki jih je Droga Kolinska namenila prodaji, ostajata v procesu prodaje še dva: proizvodnja soli in program otroške hrane Bebi, je povedala Štularjeva.

Droga Kolinska je julija letos objavila mednarodni razpis za prodajo zemljišč ob Šmartinski cesti v Ljubljani. Do podaljšanega roka za oddajo ponudb za nakup nepremičnin so prispele tri ponudbe. Vodstvo družbe bo s ponudniki nadaljevalo pogovore, predvidoma do konca leta pa bo sprejeta odločitev o prodaji najugodnejšemu ponudniku. Če pričakovanja vodstva ne bodo izpolnjena, bo projekt prestavljen v leto 2009; prodaja nepremičnin za drogo Kolinsko namreč kratkoročno ni nujna.

Morebitne prodaje Droge Kolinske s strani Istrabenza vodstvo Droge Kolinske podrobneje ne komentira, saj je postopek v začetni fazi.