Država zamenjala “konfliktnega” Potočnika z Županičem

Država, ki je več kot 50-odstotna lastnica Aerodroma Ljubljana, naj bi se za zamenjavo nadzornika odločila zaradi notranjih organizacijskih sprememb in uskladitve delovanja z zahtevami iz predpisov EU.

Objavljeno
10. januar 2007 16.08
Aerodrom Ljubljana
Brnik - Lastniki Aerodroma Ljubljana so na današnji izredni skupščini izpolnili namen njenega sklica in odpoklicali člana nadzornega sveta družbe, podsekretarja na ministrstvu za promet Janeza Potočnika. Za novega nadzornika države v podjetju, ki upravlja z brniškim letališčem, so potrdili direktorja direktorata za civilno letalstvo na ministrstvu za promet Franca Željka Županiča, so sporočili iz Aerodroma Ljubljana.

Skupščina, na kateri je bilo navzočega 79,56 odstotkov kapitala z glasovalnimi pravicami, je potrdila predlog vlade za zamenjavo nadzornika Janeza Potočnika s Francem Željkom Županičem v več kot 99 odstotkov glasov. Država, ki je 50,67-odstotna lastnica Aerodroma Ljubljana, naj bi se za zamenjavo nadzornika odločila zaradi notranjih organizacijskih sprememb in uskladitve delovanja z zahtevami iz predpisov EU, ki so bili lani izvedeni v okviru ministrstva za promet kot resorno pristojnega organa za civilno letalstvo. Poleg tega naj bi želela s spremembo v nadzornem svetu zagotoviti tudi strokovnejši nadzor poslovanja družbe.

Potočnik premalo poslušen?

Na drugi strani poznavalci razmer v vladi in na letališču, sodeč po poročanju različnih slovenskih medijev, razlog za zamenjavo vidijo v tem, da naj bi bil Potočnik premalo poslušen in naj bi bil konflikten v dogovorih. Znano je, da je vlada že na redni skupščini poleti 2005 želela Potočnika odpoklicati, vendar potem tega ni storila. Že pred časom pa so se v javnosti pojavljali tudi namigi, da bo država sklicala izredno skupščino, na kateri naj bi zamenjali Potočnika, še pred lansko redno skupščino, vendar se tudi to nato ni zgodilo.

Delničarji naj bi na današnji skupščini določili tudi plačilo za opravljanje nadzorniške funkcije, tako naj bi v skladu s predlogom vsak član nadzornega sveta v Aerodromu Ljubljana prejel letno bruto plačilo v znesku 12.000 evrov, predsednik pa 18.000 evrov. Vendar je uprava na predlog nadzornega sveta to točko že predhodno umaknila z dnevnega reda izredne seje.

Aerodrom pričakuje sedemodstotno stopnjo rast potnikov

V letu 2007 sicer Aerodrom Ljubljana pričakuje 1.448.868 potnikov, kar pomeni sedemodstotno stopnjo rasti glede na minulo leto. Ob tem ljubljansko letališče načrtuje tudi 45.774 premikov letal, kar predstavlja povečanje za 14 odstotkov, in prevoz 16.829 ton tovora, kar izkazuje 16-odstotno rast. Načrtovani čisti poslovni izid za leto 2007 je 9,6 milijona evrov, kar je za devet odstotkov nad oceno dobička za leto 2006.

Z letališča Ljubljana bo od letošnjega aprila dalje letel tudi že deseti redni letalski prevoznik, in sicer družba Finnair, ki bo Slovenijo štirikrat tedensko povezovala s Helsinki. Zanimanje za Slovenijo je med finskimi potniki že pred odprtjem letalske povezave veliko. Linija pa naj bi bila privlačna tudi za domače potnike, saj gre za prvo letalsko povezavo med Slovenijo in Skandinavijo. Poleg tega so Helsinki dobro vozlišče za nadaljnje poti v države Ruske federacije in na Daljni vzhod. O dodatnih povezavah z Brnika se Aerodrom Ljubljana pogaja tudi z nizkocenovnim Wizz Airom.

Aerodrom Ljubljana bo letos nadaljeval z realizacijo naložbenih načrtov. Tako bo v objekte in opremo vložil 28,4 milijona evrov. Največjo investicijo pri tem predstavlja dokončanje gradnje prve faze novega potniškega terminala, med večjimi investicijami v objekte pa sta še razširitev glavne letališke ploščadi in podaljšek vozne steze. Adaptacija obstoječega potniškega terminala in prva faza gradnje novega potniškega terminala bosta končani do poletja. Tako bo letališče zadostilo schengenskim zahtevam in zahtevam povečevanja števila potnikov.