Ljubljana - Predsednica uprave Darsa Mateja Duhovnik je danes sklicala delovni sestanek s pristojnimi službami družbe, na katerem so med drugim obravnavali oceno trenutnih razmer prometne varnosti na slovenskih avtocestah in hitrih cestah. Seznanila se je s preteklimi ukrepi s tega področja ter predlagala ustanovitev delovne skupine za prometno varnost.
Kot so sporočili iz Družbe za avtoceste v RS (Dars), bo delovna skupina za prometno varnost v 14 dneh predlagala načrt dela, v katerem bodo predvidene kratkoročne in dolgoročne aktivnosti. Pri delu skupine je nujno sodelovanje s policijo, saj bodo pri delu pomembne analize podatkov o prometnih nesrečah. Skupina bo sodelovala tudi z direkcijo za ceste, pri realizaciji analiz, preveritev in študij pa bodo sodelovale tudi slovenske univerze. Imenovani so bili tudi člani delovne skupine.
Ukrepi za preprečitev vožnje v nepravilno smer na slovenskih avtocestah
Duhovnikova se je med preteklimi ukrepi Darsa na področju prometne varnosti med drugim seznanila s študijo ukrepov za povečevanje vožnje v nepravilni smeri na slovenskih avtocestah iz novembra 2004 ter z analizo prometnih nesreč na slovenskem avtocestnem omrežju in ugotavljanjem morebitnih poveza med nesrečami in avtocestnimi podsistemi iz februarja letos.
Dars je na osnovi študije ukrepov za preprečevanje vožnje v nasprotni smeri začel pred štirimi leti izvajati ukrepe dodatnega opremljanja (označitve) priključkov na avtocesto s prometno signalizacijo in tako imenovanimi "rokami" (z napisom "STOP, napačna smer"). Iz te študije izhaja, da uporaba fizičnih ovir ni primerna in da se je njena morebitna uporaba v tujini izkazala kot neustrezna.
Vsebina analize prometnih nesreč na avtocestah, ki na omrežju avtocest in hitrih cest ne ugotavlja odsekov z večjimi zgostitvami prometnih nesreč, pa v zaključku študije upravljavcu predlaga, katere ukrepe naj izvede na lokacijah (zgostitev) prometnih nesreč z namenom, da bi se nesreče morebiti zmanjšale.
Nabor ukrepov je razdeljen v kratkoročne in dolgoročne ukrepe. Med kratkoročnimi ukrepi so predlogi povezani s pospeševalnimi pasovi, s pasovi za počasna vozila, vnovično priporočilo, da se izvaja ukrepe za preprečevanje vožnje v napačno smer, omejitve hitrosti, postavitve stacionarnih radarjev in podobno. Med dolgoročnimi ukrepi pa so predlogi povezani s fazo projektiranja.
Do varnosti v prometu z nakupom radarjev in gasilskih vozil
Duhovnikovi so predstavili tudi stališče glede ustreznosti avtocest in hitrih cest, saj so te s tehničnega vidika pravilno projektirane, grajene v skladu z gradbenim dovoljenjem, pred predajo prometu pa pregledane tudi z vidika prometno tehnične varnosti, saj na ta način Dars pridobiva uporabna dovoljenja, pojasnjujejo v druži.
Predstavljeni so bili tudi ukrepi v zvezi s sofinanciranjem Darsa glede nakupov stacionarnih radarjev, ohišij in radarja za delovišča z obnovitvenimi deli oz. prometne zapore, ter v zvezi z nakupi specialnih gasilskih vozil, predstavljene pa so bile tudi okvirne vsebine glede pobud za spremembo predpisov, ki veljajo za področje javnih cest in varnosti v cestnem prometu.
"Dejstvo je, da je Dars v preteklosti že bil pobudnik za spremembo več predpisov, ki bi po oceni Darsa tudi lahko vplivali na izboljšanje prometne varnosti," so še navedli v sporočilu za javnost.
Duhovnikova je petletni mandat na čelu Darsa nastopila danes, potem ko jo je na ta položaj v četrtek imenovala vlada. Družbo je sicer začasno vodila že od sporazumne razrešitve prejšnje uprave družbe s Tomislavom Nemcem na čelu.