E je devetič

Razred E je Mercedesovo srce, saj jih je v dosedanjih osmih generacijah, prvi je bil MB 170 V leta 1947, s tovarniških trakov pripeljalo skoraj 12 milijonov. Zdaj prihaja novi razred E, deveta generacija, ki je nasledila predhodnika iz leta 2002.

Objavljeno
06. marec 2009 20.25
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Razred E je Mercedesovo srce, saj jih je v dosedanjih osmih generacijah, prvi je bil MB 170 V leta 1947, s tovarniških trakov pripeljalo skoraj 12 milijonov. Zdaj prihaja novi razred E, deveta generacija, ki je nasledila predhodnika iz leta 2002.

Razumljivo je, da nadaljujejo tradicijo klasične limuzine višjega razreda, ki ohranja nekaj (pričakovane) konzervativnosti, a hkrati premišljeno upošteva številne sodobne prijeme in pripomočke. Tako novi razred E ohranja tradicijo s štirimi prednjimi žarometi, a to izvede s povsem novo oblikovalsko rešitvijo. V zunanji podobi zasledite tudi senco večjega razreda S, prav tako pa (na zadnjih blatnikih) nekaj retro potez celo iz petdesetih let minulega stoletja. Ob vsem tem je razumljivo, da so v novi razred E vključena vsa najnovejša varnostna dognanja, tako je karoserija kar za 30 odstotkov bolj toga kot v predhodniku. Čeprav so pridevniki najboljši ali najvarnejši avto na svetu tvegani, je razred E v tem pogledu zanesljivo v samem vrhu. Med razvojem so na primer izvedli več kot 70 tisoč računalniških trčenj, dejansko pa so v te namene razbili 150 vozil.

Jasno je, da so motorji - dizelski in bencinski -, ki so (in bodo) na voljo, novi, zmogljivejši, varčnejši in čistejši. Bencinski štiri- in šestvaljniki so s tehnologijo neposrednega vbrizga goriva (CGI - common rail gasoline injection) do 23 odstotkov varčnejši kot predhodniki. K temu prispeva tudi varčevalni paket blue efficiency, ki je na voljo tako rekoč pri vseh motornih različicah.

O udobju novega razreda E nima smisla izgubljati besed. Kljub temu moram omeniti povsem na novo zasnovane sedeže, ki imajo številne električne nastavitve, v najbogatejši izvedbi pa seveda vključujejo tudi zračenje. Tisti, ki niso zadovoljni z običajnim vzmetenjem in prilagodljivimi blažilniki, lahko doplačajo za zračno vzmetenje.

Skoraj paradoksalno je, da so Mercedesovi inženirji na predstavitvi vse doslej našteto večinoma preskočili. Po njihovem mnenju so dejanski dosežek novega razreda E številni (bolj ali manj elektronski) pripomočki, ki povečujejo varnost in hkrati lajšajo življenje voznika - predvsem na dolgih vožnjah, kakršnim je ta mercedes tudi namenjen.

Vsega na tem mestu - za večino »pomočnikov« je še potrebno doplačilo - preprosto ne morem omeniti. Zato poglejmo le nekatere, ki so po mojem mnenju najzanimivejši. Analize kažejo, da se na avtocestah kar tretjina nesreč zgodi zaradi utrujenosti voznikov. Zato so zdaj v vse različice razreda E kot del osnovne opreme vgradili sistem attention assist, ki s 70 parametri, največ podatkov dobi z volanskega obroča, spremlja voznikovo utrujenost in sčasoma, ko gibi na volanu postajajo sunkovitejši (kar je znak utrujenosti), prilagaja vodljivost in nazadnje voznika opozori, da je čas za počitek.

Vsekakor je pohvale vreden tudi inteligentni sistem luči, ki med drugim zunaj mesta (z biksenonskimi žarometi) samodejno prilagaja višino svetlobnega snopa, tako da se vozniku ni več treba ukvarjati z dolgimi lučmi. K varnosti prispeva tudi sistem (night view assist plus), ki med nočno vožnjo zazna predmete, predvsem pešce, ki neosvetljeni hodijo oziroma stojijo ob cesti.

Potem so tukaj že skoraj običajen sistem, ki nadzira smer vožnje (lane keeping assist), nadalje sistem, ki opozarja na vozilo v mrtvem kotu, elektronska pomoč za zaviranje v sili (pre-safe), sistem, ki nadzira varnostno razdaljo med vožnjo s tempomatom, sistem, ki opozarja na omejitve hitrosti. In seznama še ni konec ...

V Sloveniji lahko novi razred E že naročite, prodaja pa bo stekla 17. marca. Takoj bodo na izbiro motorji, ki so predstavljeni v tabeli; septembra pa še dizelski in bencinski E 350 in E 500 s štirikolesnim pogonom (4matic). Takrat bo na voljo tudi zelo zanimiv E 200 CGI z 1,8-litrskim bencinskim turbinskim motorjem in šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Sem ga preizkusil in kljub »downsizingu« deluje suvereno. Za zdaj bo tudi edini predstavnik razreda E z dodatnim varčevalnim sistemom ugasni/spelji. Sprva bo na slovenskem trgu s tehnologijo CGI na voljo le E 250 CGI, večji šestvaljniki bodo sledili šele pozneje, domnevno zaradi neprimernega goriva, v katerem je še vedno preveč žvepla. Novi razred E bo na našem trgu od predhodnika v povprečju dražji za manj kot odstotek.

Iz sobotnega Dela