Embraer očitno ni bil prava rešitev

Tovorno letalo embraer, ki naj bi po posredovanju družbe Aurora za nacionalnega prevoznika Adrio poletelo že v začetku februarja, po številnih preverjanjih in iskanju zadovoljivih rešitev, očitno ni bilo prava izbira.

Objavljeno
28. februar 2006 14.39
Iztok Malačič
Ljubljana – Tovorno letalo embraer, ki naj bi po posredovanju družbe Aurora za nacionalnega prevoznika Adrio poletelo že v začetku februarja, po številnih preverjanjih in iskanju zadovoljivih rešitev, očitno ni bilo prava izbira. V Adrii tako zdaj hitijo iskati primernejšo rešitev, pred današnjim zadnjim dnem meseca, ko se izteče podaljšani rok za začetek letenja letala, pa dogajanja ne komentirajo. Več bo znano po redni seji nadzornega sveta, napovedani za petek.

Predsednik Adrijine uprave Iztok Malačič je pojasnil, da – po očitnem propadu posla z Aurorinim embraerjem – proučujejo več resnih možnosti, a dokler ni nič dokončnega, noče nič razlagati. Kaže pa, da letalo vrste saab ni edino, s katerim se v Adrii zdaj ukvarjajo. Predsednik Adrijinega nadzornega sveta Branko Franc Grošl je včeraj še vedno upal, da bo danes že priletelo izbrano tovorno letalo. Aurorin embraer bi namreč 1. marca že moral opravljati obveznosti, ki jih ima Adria do FedExa. Hkrati je Grošl za Delo povedal, da tudi ob manjši zamudi načrt za letos, ki je za nadzornike najpomembnejši, ne bi bil ogrožen.

Vsekakor bodo nadzorniki v petek popoldne že vedeli, kako se bo razpletla zgodba z Aurorinim embraerjem. Najprej pa želijo počakati do izteka roka, potem bodo ves posel preverili in poskušali ugotoviti, zakaj je, če se bo to res zgodilo, propadel in kdo je za to odgovoren. Nadzorniki bodo vsekakor ravnali kot dobri gospodarji. Če bo treba, bodo za Auroro zahtevali tudi odškodninsko odgovornost. Iztok Malačič je sicer v začetku leta zatrdil, da je posel ustrezno zavarovan ter da je direktor in lastnik Aurore Boris Praprotnik izročil bianco menico na svoje osebno premoženje, ki naj bi jo Adria, če pogodba ne bo izpolnjena, tudi unovčila.

Nadzorniki utegnejo v petek pretresati tudi odgovornost Adrijinega poslovodstva, ki je doslej imelo njihovo podporo. Branko Franc Grošl je v začetku leta povedal, da lastniki obema članoma uprave, ki sta svoji mesti po odstopu Braneta Lučovnika takrat šele dobro zasedla, zaupajo, a je dodal, da bosta za morebitno škodno delovanje v primeru najema letal pri Aurori odgovarjala tudi onadva.

Adria je primerno tovorno letalo začela iskati že lani, ko so se odločili za Auroro. Ta naj bi tovore začela prevažati v začetku februarja, letalo pa naj bi na Brniku prvič pristalo 2. februarja, a je embraer EMB-120 zaradi tamkajšnje pregoste megle pristal v Mariboru. Ob prvem pristanku letalo (in tuja posadka) ni imelo dovoljenja za pristajanje v oteženih razmerah. Po prihodu na Brnik so ga v Adrii temeljito pregledali. Aurora je tam embraerju spremenila konfiguracijo potniške kabine, da bi bilo v njej mogoče prevažati tovor. Ker med pregledom Aurora ni imela dokumentacije letalskih oblasti iz Francije, kjer je tako predelano letalo letelo lani, ali proizvajalca letala o postopkih in materialih, ki so za takšno predelavo potrebni, v Adrii pregleda dolgo niso končali.

Iz torkove tiskane uzdaje Dela.