Ljubljana - Zbiranje rezervacij domen .eu se je za imetnike registriranih blagovnih znamk in javne organe začelo danes dopoldne. Drugi imetniki prednostnih pravic in preostali prosilci bodo morali počakati do februarja ali aprila prihodnje leto. Cena domene .eu je v prehodnem obdobju višja. Sinfonika, eden od dveh slovenskih "evroregistrarjev", jo ponuja javnim organom za približno 70 evrov, medtem ko je cena za blagovne znamke 90 evrov. Slovenska javna uprava za zdaj ne bo poslala vloge za rezervacijo evropske domene.
Vloge za registracijo evropske domene bo register tudi po preteku prehodnega obdobja (7. aprila prihodnje leto) obravnaval po sistemu "kdor prvi pride, prvi melje". Sistem rezervacij so nekateri registrarji spretno izrabili pri sestavljanju svojih prednostnih seznamov in ponudili prva mesta po nekaj tisoč evrov za rezervacijo registracije blagovnih znamk.
"Verjamem, da lahko slovenski registrarji izkoristijo svojo majhnost, saj krajši seznami povečujejo verjetnost uspešne registracije," pravi Bojan Merc, izvršni direktor Sinfonike, slovenskega registrarja, ki je na svojem seznamu za registracijo blagovnih znamk prodal prvo mesto za 720.000 tolarjev (imena kupca nismo zvedeli). Pri drugem slovenskem »evroregistrarju« In.life, ki bo cene objavil danes, sporočajo, da seznamov s posebnimi ceniki ne bodo ponujali.
Evropska domena (.eu) je po besedah Marca Van Wasemaela, generalnega direktorja EURid, in Viviane Reding, pristojne komisarke za informacijsko družbo in medije, pomembno dopolnilo (in ne zamenjava) nacionalnim državnim oznakam. Poleg tega izraža evropsko pripadnost in spodbuja evropsko identiteto.
Bojan Merc opozarja, da imajo vse večje blagovne znamke v Evropi registrirane poslovalnice, tako da je med prosilci tudi veliko Američanov. "Nad zanimanjem večjih slovenskih podjetij sem nekoliko razočaran, saj se očitno premalo zavedajo pomena evropske domene," opaža Merc, ki je doslej naštel približno 50 zainteresiranih nosilcev blagovnih znamk. Nasprotno pa trdijo v podjetju In.life, saj naj bi bilo zanimanje za registracijo blagovnih znamk precejšnje, predvsem med slovenskimi podjetji.
Merc nam je tudi povedal, da bi morala slovenska državna uprava pravočasno rezervirati pomembna krajevna imena (denimo ljubljana.eu), saj jih bo pozneje mogoče odkupiti le na prostem trgu brez sedanjih prednostnih pravic.
Na Delovo vprašanje, ali je slovenska državna uprava že rezervirala pomembnejša krajevna imena in svoje spletne strani, Dušan Kričej, namestnik direktorja direktorata za e-upravo in upravne procese, odgovarja: "Za zdaj o registraciji pomembnih krajevnih imen in naslovov predvsem angleških strani slovenske javne uprave zgolj razmišljamo, zato danes ne bomo rezervirali še ničesar. Vsekakor bo do registracije prišlo že zaradi predsedovanja Slovenije Evropski uniji. To sicer ni direktiva, morda le priporočilo evropske komisije, pa še to samo za nekatere spletne strani. Pomemben dejavnik pri tem je seveda cena takšne registracije. Izračuna še nimamo, vendar se bomo vsaj na začetku teh registracij lotili selektivno.«