Februarja gospodarska klima precej izboljšana

Gospodarska klima v Sloveniji se je februarja precej izboljšala. Razlog je v zvišanju kazalnika zaupanja v predelovalnih dejavnostih kot tudi v zvišanju kazalnika zaupanja v trgovini na drobno.

Objavljeno
23. februar 2007 14.06
Ljubljana - Gospodarska klima v Sloveniji se je po podatkih državnega statističnega urada februarja precej izboljšala. Desezonirana vrednost kazalnika gospodarske klime se je februarja v primerjavi z januarjem zvišala za odstotno točko in s tem dosegla najvišjo vrednost v celotnem opazovanem obdobju. V primerjavi z lanskim februarjem se je vrednost kazalnika zvišala za devet odstotnih točk, od dolgoletnega povprečja pa je bila višja za 14 odstotnih točk.

Vrednost kazalnika se je povečala na najvišjo raven doslej tako zaradi zvišanja kazalnika zaupanja v predelovalnih dejavnostih kot tudi zaradi zvišanja kazalnika zaupanja v trgovini na drobno.

Desezonirana vrednost kazalnika zaupanja v predelovalnih dejavnostih je bila februarja v primerjavi z januarjem višja za odstotno točko, s čimer je dosegla najvišjo vrednost v celotnem opazovanem obdobju. V primerjavi z lanskim februarjem se je zvišala za devet odstotnih točk, od dolgoletnega povprečja pa je bila višja za 17 odstotnih točk.

Desezonirana vrednost kazalnika zaupanja v trgovini na drobno je bila februarja za šest odstotnih točk višja kot januarja. V primerjavi z lanskim februarjem se je zvišala za osem odstotnih točk, od dolgoletnega povprečja pa je bila višja za 12 odstotnih točk.

Najvišjo vrednost doslej je zabeležil tudi kazalnik zaupanja v gradbeništvu. Desezonirana vrednost kazalnika je bila februarja v primerjavi z januarjem višja za šest odstotnih točk. V primerjavi z lanskim februarjem je bila višja za 31 odstotnih točk, od dolgoletnega povprečja pa za 25 odstotnih točk.

Kazalnik zaupanja v storitvenih dejavnostih se februarja v primerjavi z januarjem ni spremenil. V primerjavi z lanskim februarjem je bila desezonirana vrednost kazalnika višja za pet odstotnih točk, od dolgoletnega povprečja pa za dve odstotni točki.

Enak je ostal tudi kazalnik zaupanja potrošnikov, ki je trenutno za šest odstotnih točk nad lanskoletnim povprečjem. Februarja je sicer mnenje potrošnikov o pričakovani brezposelnosti v Sloveniji v naslednjih 12 mesecih doseglo najbolj optimistično raven po letu 2001.