Ljubljana – Finančna uprava (Furs) je na svoji spletni strani objavila vzorce za interne akte, povezane s sistemom davčnih blagajn.
Po zakonu o davčnem potrjevanju računov in pravilniku o njegovem izvajanju bodo morali namreč zavezanci za sistem davčnih blagajn na ravni podjetja sprejeti predpis, v katerem bodo popisali in določili oznake poslovnim prostorom in elektronskim napravam.
Različne okoliščine, različna vsebina
Z internim aktom bodo določili tudi, kako bodo številčili izdane račune: po zakonu bodo v obdobju enega leta dolžni poskrbeti za številčenje v neprekinjeni vrsti bodisi po napravi bodisi po poslovnem prostoru.
Oznake bodo določili tudi za blagajnike oziroma osebe, ki bodo kupcem izdajale račune: kupec bo na računu videl to oznako blagajnika, informacijski sistem finančne uprave pa jo bo v ozadju povezal z njegovo davčno številko. Tako bodo preverjali tudi, ali so zaposleni, kot zahtevajo predpisi.
Na spletni strani finančne uprave si zavezanci za davčno potrjevanje računov lahko pomagajo s štiri vzorci internih aktov o popisu poslovnih prostorov, dodelitvi oznak poslovnim prostorom in pravilih za dodeljevanje zaporednih številk računov.
Prvi vzorec predvideva, da bo imel izdajatelj računov en poslovni prostor in eno elektronsko napravo za izdajanje računov. Po zakonu o davčnem potrjevanju računov lahko tudi elektronska naprava šteje za poslovni prostor.
Drugi vzorec predvideva, da ima zavezanec več poslovnih prostorov, več elektronskih naprav za izdajo računov, zaporedne številke računov pa si sledijo v zaporedju po posamezni elektronski napravi za izdajo računov v poslovnem prostoru.
Tretji vzorec je primeren za zavezance, ki imajo več poslovnih prostorov in več elektronskih naprav za izdajo računov, zaporedne številke računov pa si sledijo v zaporedju po vsakem poslovnem prostoru.
S četrtim vzorcem internega akta si bodo lahko pomagali zavezanci, ki imajo več poslovnih prostorov, zaporedne številke računov si sledijo v zaporedju po centralni elektronski napravi v poslovnem prostoru zavezanca, torej na strežniku.
Namenska potrdila okoli 15. novembra
Internih predpisov s popisi in oznakami zavezanci ne bodo oddali finančni upravi, ampak jih bodo pokazali le, ko bodo prišli finančni inšpektorji. Še preden pa bodo prek informacijskega sistema finančne uprave potrdili prvi račun, ji bodo morali po internetu sporočiti oznake vseh poslovnih prostorov. Pri tem se bodo izkazali z namenskim digitalnim potrdilom, ki ga bodo uporabljali le v sistemu davčnih blagajn. Potrdila bo brezplačno izdajalo ministrstvo za notranje zadeve.
V finančni upravi načrtujejo, da bo namenska potrdila prek sistema eDavki mogoče naročiti in jih tudi prevzeti okoli 15. novembra, morda kakšen dan prej ali pozneje. Izdajatelji računov jih lahko naročijo tudi prek pooblaščenih računovodskih servisov z običajnimi pooblastili. Priskrbeti si jih morajo tudi zavezanci, ki uporabljajo vezano knjigo računov, saj bodo morali ročno izpisana potrdila v desetih dneh vnesti v informacijski sistem finančne uprave. Potrebovali bodo računalnik, programa za blagajniško poslovanje pa jim ne bo treba kupiti, saj bodo lahko uporabljali preprosto različico, ki jo bo finančna uprava na svojo spletno stran namestila kot mini blagajno.
Na spletni strani finančne uprave so vzorci dosegljivi v poglavju o davčnih blagajnah in vezani knjigi računov na dnu strani pod mednaslovom Obrazci.