Ljubljana − Bodoči uporabniki sistema davčnih blagajn prek sistema eDavki že naročajo in prevzemajo namenska digitalna potrdila, brez katerih se ne bodo mogli vključiti ne v poskusno ne v obvezno potrjevanje računov. Vloge za naročila in preklic eDavkov so v finančni upravi omogočili 16. novembra deset minut pred petnajsto uro.
Do potrdila v nekaj minutah
Po podatkih finančne uprave je namensko digitalno potrdilo doslej naročilo 1356 različnih zavezancev, ki so prevzeli 1587 namenskih potrdil. Zavezanec lahko naroči toliko potrdil, kot želi. Pooblaščeni servisi jih naročajo za več strank. Brezplačno jih izdaja ministrstvo za javno upravo.
Namenska potrdila je mogoče naročiti le prek sistema eDavki. Ko odda vlogo zanj, naročnik v svoj nabiralnik za obvestila od finančne uprave v nekaj minutah dobi geslo in referenčno številko, ki ju uporabi kot vstopnico, ko ga obrazec pripelje do vstopne točke na ministrstvu za javno upravo, kjer potem tudi zelo hitro, v nekaj sekundah dobi namensko digitalno potrdilo. Lahko ga shrani na elektronski ključek, sicer pa ima več možnosti, kako ga bo uporabil.
Razmislek: na vsaki napravi ali v oblaku?
»Po vnosu referenčne številke in zavezanec prevzame namensko potrdilo v obliki datoteke p12. To potrdilo bo ponudnik programa za blagajniško poslovanje namestil v program davčne blagajne ali v miniblagajno, v shrambo potrdil – v okolju Windows, recimo, se ob dvokliku na datoteko p12 zažene čarovnik za uvoz potrdila. Nato ga je mogoče uporabljati skozi brskalnik – na primer pri uporabi miniblagajne, ki bo na spletni strani finančne uprave.« Programsko bo mogoče dostopati do potrdila in ga uporabljati tudi iz same datoteke p12,« dodajajo v finančni upravi.
V vsako elektronsko napravo za izdajanje računov bo mogoče namestiti posebno digitalno potrdilo ali v več napravah kopije istega, za več naprav ga bo mogoče namestiti tudi v oblaku na centralnem strežniku, pravi Sebastijan Prepadnik iz generalnega finančnega urada. Zavezancem svetuje, naj premislijo, preden se bodo odločili za ponudbo z oddaljenim strežnikom: »Upoštevati morajo, da v tem primeru ob prekinitvi interneta ne bodo mogli izdati računa, saj ne bodo imeli povezave do digitalnega potrdila. Za blagajne na terenu je zato bolje imeti posebno digitalno potrdilo v napravi.«