Deloindom: Garažna vrata - Energijsko varčna in krmiljena na daljavo

Preverili smo, kakšne so novosti pri garažnih vratih, kako je poskrbljeno za varnost njihovega delovanja in ali so varna pred vlomilci.

Objavljeno
07. oktober 2013 12.32
Katja Žnidar, Deloindom
Katja Žnidar, Deloindom
Na trgu je na voljo več različnih tipov garažnih vrat - sekcijska in kovinska dvižna, sekcijska stranska drsna, rolo in dvokrilna garažna vrata. Kot pojasnjuje Zvone Jazbinšek iz podjetja Matjaž, kjer zastopajo vodilnega nemškega proizvajalca vrat Hörmann, zadnja leta največ strank izbere sekcijska garažna vrata, ki so sestavljena iz lamel oziroma sekcij. Njihova prednost je, da potrebujejo minimalen prostor pod stropom oziroma ob steni, poleg tega zagotavljajo najboljše tesnjenje. Kot dodaja sogovornik, so ta vrata lahko izolirana ali pa tudi ne. Večina ponudnikov sekcijskih vrat omogoča vgraditev dodatnih vrat za osebni prehod, kar je dobrodošla rešitev predvsem za tiste kupce, ki imajo premajhno garažo, da bi ločeno vgradili dodatna vrata, ne želijo pa za vsako malenkost odpirati sekcijskih. Višina praga pri osebnem prehodu je od 10 do 24 milimetrov, odvisno od proizvajalca, kar omogoča preprost prehod tudi s kolesom, kosilnico ali invalidskim vozičkom.

Iz malo ožjih (približno 100 mm) polnjenih lamel so sestavljena navojna rolo vrata, ki se nad odprtino navijejo na rolo in zato potrebujejo več prostora. Navijanje je lahko zunanje ali notranje. Poleg sekcijskih obstajajo na trgu tudi kovinska dvižna vrata, ki se pod strop dvignejo v enem kosu. Običajno so neizolirana in ne tesnijo tako dobro kot sekcijska, uporabljajo pa se predvsem v vrstnih garažah. Dvokrilna garaž­na vrata pridejo v poštev pri specifičnih zahtevah ali lastnostih objekta, pojasnjuje Jazbinšek.

Običajno iz pločevine, redkeje lesena

Večina sodobnih garažnih vrat je izdelana iz pločevine, in sicer po tako imenovanem sendvičnem sistemu - na zunanjih straneh je pocinkana in temeljno barvana pločevina, vmes pa trda poliuretanska pena, nam pojasni Marta Lorenčič iz podjetja Arcont IP, kjer prodajajo garažna vrata in pogone priznanega nemškega proizvajalca Novoferm. Lamele so nato po izboru naročnika lahko obdelane še barvno ali folijsko z različnimi imitacijami lesa, strukturami ali motivi. Na trgu so sicer na voljo tudi lesena dvižna vrata, pri katerih so sekcije oziroma lamele narejene iz masivnega lesa, vendar zahtevajo več vzdrževanja, zato se zanje po izkušnjah sogovornice odločijo le redki naročniki.

Celoten članek preberite v zadnji tiskani izdaji priloge Deloindom ali na www.deloindom.si.