Iz malo ožjih (približno 100 mm) polnjenih lamel so sestavljena navojna rolo vrata, ki se nad odprtino navijejo na rolo in zato potrebujejo več prostora. Navijanje je lahko zunanje ali notranje. Poleg sekcijskih obstajajo na trgu tudi kovinska dvižna vrata, ki se pod strop dvignejo v enem kosu. Običajno so neizolirana in ne tesnijo tako dobro kot sekcijska, uporabljajo pa se predvsem v vrstnih garažah. Dvokrilna garažna vrata pridejo v poštev pri specifičnih zahtevah ali lastnostih objekta, pojasnjuje Jazbinšek.
Običajno iz pločevine, redkeje lesena
Večina sodobnih garažnih vrat je izdelana iz pločevine, in sicer po tako imenovanem sendvičnem sistemu - na zunanjih straneh je pocinkana in temeljno barvana pločevina, vmes pa trda poliuretanska pena, nam pojasni Marta Lorenčič iz podjetja Arcont IP, kjer prodajajo garažna vrata in pogone priznanega nemškega proizvajalca Novoferm. Lamele so nato po izboru naročnika lahko obdelane še barvno ali folijsko z različnimi imitacijami lesa, strukturami ali motivi. Na trgu so sicer na voljo tudi lesena dvižna vrata, pri katerih so sekcije oziroma lamele narejene iz masivnega lesa, vendar zahtevajo več vzdrževanja, zato se zanje po izkušnjah sogovornice odločijo le redki naročniki.
Celoten članek preberite v zadnji tiskani izdaji priloge Deloindom ali na www.deloindom.si.