Deloindom: V prihodnjih letih le redki 
po nakupih pohištva

V uredništvu Delaindom smo izvedli anketo o odnosu Slovencev do pohištva in njihovih nakupnih navadah.

Objavljeno
01. oktober 2013 15.08
Aleksandra Zorko, Deloindom
Aleksandra Zorko, Deloindom
Proizvajalci pohištva in dodatkov za dom nas vsako leto zasujejo z novimi kosi, ki naj bi se znašli v naših stanovanjih. Hkrati pa vse pogosteje slišimo, da bo v prihodnosti treba spremeniti nakupne navade in da naj bi se bolj držali načela manj je več oziroma manj, a bolj kakovostno. Koliko v resnici kupujemo, ko gre za opremo za dom, in za kaj smo pripravljeni odšteti več denarja? Odgovore na ta in druga vprašanja ponuja raziskava, v kateri je sodelovalo 508 anketirancev, opravili pa so jo v našem oddelku za tržne raziskave.

Razmerje med ceno in kakovostjo je tisti dejavnik, ki najbolj vpliva na odločitev o nakupu novega pohištva. Tako pravi 45 odstotkov vprašanih. Med temi je največ tistih, ki so stari od 36 do 45 let (58 odstotkov), z visokošolsko izobrazbo (57 odstotkov) in zaposleni (54 odstotkov), prevladujejo pa moški. Zgolj kakovost izdelka vpliva na odločitev o nakupu pri 19 odstotkih vprašanih, medtem ko cena pri 13 odstotkih. Le 11 odstotkov jih razmisli o skladnosti s prostorom in preostalim pohištvom, videz (le osem odstotkov vprašanih pravi, da je to odločilno pri nakupu), dizajn (dva odstotka) ter modne smernice in podpis oblikovalca (odstotek), kot kaže raziskava, na to skoraj nimajo vpliva.

Upoštevajoč na te podatke, je najbrž laže razumeti tudi odgovore na vprašanje, ali so že kdaj pred izbiro pohištva najeli arhitekta oziroma oblikovalca interierjev. Kar 90 odstotkov anketiranih jih namreč tega ni naredilo še nikoli. Le odstotek pa jih razmišlja, da bi se za to odločili v prihodnosti.

Obširnejše izsledke raziskave najdete v današnji tiskani izdaji priloge Deloindom ali na www.deloindom.si.