Če se bodo investicijska sredstva v proračunih za prihodnji dve leti v primerjavi z letošnjim znižala za 30 odstotkov oziroma za 283 milijonov evrov, kot je predvideno, bo Slovenija znova dosegla zgodovinsko dno investicij, gradbeništvo in z njim povezane panoge pa se utegnejo znajti v zelo veliki krizi, so prepričani v GZS.
Po statističnih podatkih je bilo v prvih sedmim mesecih podpisanih za 45 odstotkov manj novih pogodb kot v enakem obdobju lani, od tega na gradbeno inženirskih objektih za 35 odstotkov manj, na stavbah pa kar za 55 odstotkov manj. Precej konzervativna napoved kaže na padec obsega del vsaj za 26 odstotkov. Tako je ogroženih okoli 10.000 delovnih mest v gradbeništvu, opozarjajo v zbornici in dodajajo, da je zato nujna takojšnja priprava ukrepov za ublažitev posledic tako visokega padca investicij.
Združenje za svetovalni inženiring pri GZS predlaga, se v operativnem programu izdela načrt vlaganj v prometno infrastrukturo in zagotovijo višja sredstva, kar bo omogočilo enakomernost in predvidljivost vlaganj z večletnimi drsnimi plani za celotni in za posamezni prometni sektor.
V GZS zahtevajo zlato pravilo vlaganj v prometno infrastrukturo, torej enakomerno planiranje in realizacijo na projektih prometne infrastrukture skozi daljše obdobje, pet- ali šestletni drsni plan in enakomerna letna vlaganja v posamezne sektorje, kot so ceste in železnice.