Kitajski avtomobilski velikan snubi evropsko-ameriški Fiat Chrysler

Presečišče: Great Wall Motors je rastoča avtomobilska tovarna, lahko je privč prodal več kot milijon vozil.

Objavljeno
25. avgust 2017 18.04
Andrej Kotar
Andrej Kotar
Največji proizvajalec terenskih vozil na Kitajskem razmišlja o tem, da bi poslal prevzemno ponudbo italijansko-ameriški avtomobilski družbi Fiat Chrysler Automobiles. Za zdaj še ni jasno, ali ga zanima celotna družba ali samo nekatere od njenih avtomobilskih znamk.

Kitajsko avtomobilsko podjetje Great Wall Motors je bilo ustanovljeno leta 1984 v mestu Baoding na Kitajskem in je najprej izdelovalo samo poltovornjake. Pozneje se je začelo ukvarjati še s proizvodnjo osebnih avtomobilov in terenskih vozil, zdaj velja za največjega proizvajalca terenskih vozil na Kitajskem, poleg tega je letos spomladi predstavilo tudi svoje novo električno vozilo.

Svoja vozila je začelo prodajati v tujini konec devetdesetih let prejšnjega stoletja in že takrat napovedovalo, da se namerava čim prej uveljaviti na tujih trgih, predvsem v Evropi, Avstraliji in ZDA. Lani je podjetje doseglo svoj prodajni rekord, prodalo je namreč več kakor milijonov vozil po vsem svetu. Podjetje Great Wall Motors, ki zaposluje več kot 60.000 ljudi, je imelo lani čez 14 milijard dolarjev prihodkov, ustvarilo je skoraj dve milijardi dolarjev čistega dobička.

Prejšnji teden so predstavniki podjetja Great Wall Motors javno sporočili, da jih zanima italijansko-ameriški proizvajalec avtomobilov Fiat Chrysler Automobiles (FAC) in da razmišljajo o tem, da bi mu poslali ponudbo o nakupu. Ponudbe še niso poslali, zato ni popolnoma jasno, ali namerava Great Wall Motors kupiti celotno družbo FAC ali samo znamko Jeep, ki je v lasti družbe FAC.

Tudi iz družbe FAC so sporočili, da za zdaj še niso prejeli formalne ponudbe kitajskega proizvajalca avtomobilov in da skladno s pričakovanji uresničujejo svoj poslovni načrt. V vodstvu družbe FAC so sicer že nekajkrat omenili, da iščejo partnerja ali kupca, saj se stroški proizvodnje zvišujejo, poleg tega bi potrebovali dodatna sredstva za razvoj tehnologije za električna vozila in vozila brez voznika. Analitiki pravijo, da bi se za nakup znamke Jeep gotovo zanimalo več podjetij, tudi General Motors ali Ford, če bi v vodstvu družbe FAC dali jasno vedeti, da so pripravljeni prodati to znamenito avtomobilsko znamko.

V družbi FAC, katere tržna vrednost po nekaterih ocenah presega 20 milijard dolarjev, pričakujejo, da bodo leta 2018 prodali okoli dva milijona vozil znamke Jeep, in menijo, da bi se prodaja teh vozil v prihodnjih letih lahko še povečala ter kmalu znašala sedem milijonov vozil na leto. Če bi podjetju Great Wall Motors, v katerem že nekaj časa odkrito napovedujejo, da jih vse bolj zanimajo tuji trgi, uspelo prevzeti družbo FAC, bi to bil do zdaj največji kitajski nakup nekega tujega avtomobilskega podjetja.