Linije za naročanje na Gursu že prvi dan kar vroče

Geodetska uprava (Gurs) je včeraj začela izvajati sistem naročanja strank, s katerim se pripravlja na novi davek.

Objavljeno
13. januar 2014 20.46
bsa/gneca na geodetski
Katarina Fidermuc, gospodarstvo
Katarina Fidermuc, gospodarstvo

Ljubljana – »Telefonske povezave za naročanje na obiske na geodetski upravi so bile že prvega dne močno zasedene,« nam je povedal direktor ljubljanske območne uprave Janez Urh. Geodeti so včeraj začeli izvajati naročanje strank prek skupne telefonske številke in spleta.

Prek spleta s kodo iz leta 2010

Geodetska uprava Republike Slovenije (Gurs) je začela izvajati sistem naročanja, po katerem se stranke po telefonu ali spletu naročijo na obisk v pisarni geodetske uprave zaradi urejanja podatkov o svoji nepremičnini. Uporabijo lahko telefonsko številko 01 478 48 00 ali si sprejem oziroma datum in uro obiska zagotovijo na spletni aplikaciji Spreminjanje podatkov registra nepremičnin. Ti skupni povezavi veljata za rezervacije datuma in ure na vseh območnih upravah in v njihovih pisarnah.

Lastniki nepremičnin, ki se nameravajo za osebni obisk v pisarni naročiti na spletni strani geodetske uprave, tako da bodo tam izbrali poglavje Spreminjanje podatkov registra nepremičnin, si morajo pripraviti kodo, ki so jo od Gursa dobili leta 2010. »Za vstop v aplikacijo za spreminjanje podatkov potrebujete kodo, ki je bila navedena na obvestilu o poskusno izračunani vrednosti nepremičnin iz leta 2010. Če kode nimate več, jo lahko pridobite na najbližji geodetski upravi tako, da ji posredujete emšo lastnika,« pravi Karmen Jereb, ki pri Gursu skrbi za obveščanje javnosti. Poleg kode z obvestila, ki odpira vstop v Register nepremičnin, bodo obiskovalci prepisali še varnostno kodo z zaslona. .

V Ljubljani že veliko rezervacij

Podatkov o klicih za vso državo včeraj še nismo imeli, v glavnem mestu pa je bilo že kar vroče.

»Na območju Ljubljane so termini v tem tednu že precej zasedeni. Moram pa povedati, da smo sistem naročanja včeraj začeli z minimalnim številom referentov, s tremi, ki so bili torej rezervirani za sprejem naročenih strank. Tako smo se odločili, ker števila referentov ne moremo zmanjševati, lahko jih samo dodajamo,« pravi direktor ljubljanske območne enote, ki predvideva, da vsi lastniki nepremičnin še niso seznanjeni z novim sistemom naročanja. Po njegovih besedah zdaj še prihaja veliko nenaročenih strank, za katere morajo prav tako poskrbeti v razumnem času, čeprav čakajo.

Prav zato začenjajo z manjšim številom referentov za naročene stranke in pri tem zagotavljajo dodatno pomoč sprejemni pisarni  v ljubljanski delajo štirje uslužbenci. »Število strank se je močno povečalo že decembra lani, ko jih je prišlo povprečno 158 na dan. Ker dela niso mogli opraviti štirje referenti v sprejemni pisarni, so jim pomagali uslužbenci, ki sicer delajo na elaboratih. Toda to pomeni, da potem stoji delo pri upravnih postopkih, pri katerih stranke prav tako pričakujejo odločitve in vpis v geodetske evidence,« ugotavlja sogovornik.

Zdaj so pomembne vse podrobnosti

Vodstvo geodetske uprave hoče s sistemom naročanja preprečiti, da bi se ponovile nepregledne vrste lastnikov nepremičnin, ki so brez najmanjšega udobja ure in ure čakali pred geodetskimi pisarnami leta 2010, potem ko je Gurs izdal obvestila s poskusnimi izračuni vrednosti nepremičnin.

»Spomnim se, da smo v tistem času neko sredo sprejeli kar 646 strank, tako da smo delovni čas podaljšali do pol devetih zvečer. Bilo je neznosno zanje in za uslužbence,« se spomni Janez Urh, zato meni, da je sistem naročanja dobra rešitev, v veliko pomoč pa bi bilo tudi, če bi se obiskovalci res osredotočili na pojasnila, za katera so usposobljeni geodeti.

»Sodelavci mi poročajo, da stranke prihajajo z različnimi vprašanji s pravnega področja, na primer, kako naj sorodniki med seboj uredijo lastniška razmerja, da bodo plačali čim manj novega davka. Pričakujemo, da bo še veliko težav z rezidenčnostjo stanovanj oziroma s podatki o stalnem bivališču, kar sicer urejajo upravne enote. Ugotavljamo, da v marsikaterem večstanovanjskem objektu stanovanja nimajo enakih številk, kot jih stanovalci navajajo pri podatkih o stalnem bivališču. Te številke ne določi geodetska uprava, ampak le prepiše v evidenco tisto, ki ji jo posreduje upravnik večstanovanjske stavbe ali skupnost stanovalcev, če upravnika nimajo,« opozarja Janez Urh na podrobnosti, ki doslej niso bile tako zelo pomembne, kot so postale zaradi novega davka na nepremičnine. 

Nenaročeni bodo čakali na prostega uslužbenca

Prav zaradi novega davka na nepremičnine je pred vrati geodetskih pisarn že začela nastajati gneča, a še veliko večji naval na svoje pisarne je Gurs predvidel po 1. februarju, ko bo okoli 1,2 milijona lastnikom nepremičnin in drugim davčnim zavezancem izdal obvestila s podatki o nepremičninah in informativni izračun davka. Zdaj upajo, da bodo s sistemom naročanja strankam in uslužbencem omogočili spoštljive okoliščine za urejanje podatkov o nepremičninah. »Do informativnih izračunov najbrž še ne bomo zapolnili vseh terminov za obiskovalce, pričakujemo pa, da bodo po 1. februarju polno zasedeni vsi naši referenti. Nikomur ne moremo preprečiti, da pride k nam mimo sistema naročanja, toda moral bo čakati, če morda naročena stranka ne bi prišla – če bo kakšen referent prost, bo nenapovedano stranko sprejel,« pravi vodja Gursa Aleš Seliškar.

Vsakemu emšu pripada en obisk

Na osebni obisk v geodetski pisarni se bo mogoče naročiti le s podatkom o enotni matični številki občana (emšo), saj bo vsakemu lastniku pripadal le en datum, od števila nepremičnin, za katere bo urejal podatke, pa bo odvisno, koliko časa bo imel na voljo: vsekakor bo to najmanj 20 minut. »Sestanek« z geodeti bo mogoče opraviti tudi prek telefona na datum in ob uri, ki ju bodo lastniku sporočili, potem ko jih bo obvestil, da ne more priti v pisarno.